• Ugrás a fő tartalomra

NISSAN RE-LEAF:_ERO_AMIKOR_ES_AHOL_SZUKSEG_VAN_RA

Open/Close menu
  • MODELLEK
  • AJÁNLATOK
  • TULAJDONOSOKNAK
    • ZEN SZERVIZ
    • KÖZÚTI SEGÉLYSZOLGÁLAT
    • HASZNÁLATI ÚTMUTATÓK
    • NISSANCONNECT ALKALMAZÁSOK
    • FEDÉLZETI RENDSZEREK
    • VISSZAHÍVÁSI ÉS SZERVIZKAMPÁNY
    • KIEMELT SZOLGÁLTATÁSAINK
    • SZOLGÁLTATÁSOK
    • GUMIABRONCSCIMKE-RENDELET
    • KÖZLEMÉNYEK
  • A NISSAN VILÁGA
    • INTELLIGENT MOBILITY
    • KONCEPCIÓAUTÓK
    • NEWSROOM
  • Hasznos Linkek
  • Hello Nissan
  • Kapcsolat
  • Márkakereskedés keresése
  • Newsroom
  • Készletajánlatok
  • Árlisták
  • Foglaljon tesztvezetést
  • MODELLEK
Nissan Juke - Side view
Nissan Juke Hybrid
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai ePower
Új Nissan X-Trail
Vadonatúj Nissan LEAF
Nissan Ariya
Vadonatúj Micra
Nissan Townstar
Nissan Townstar Van
Nissan Townstar Van
Nissan Interstar
Nissan Juke - Side view
Nissan Juke Hybrid
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai ePower
Új Nissan X-Trail
Vadonatúj Nissan LEAF
Nissan Ariya
Vadonatúj Micra
Nissan Townstar
Nissan Townstar Van
Nissan Townstar Van
Nissan Interstar

Nissan RE-LEAF: erő, amikor és ahol szükség van rá

A forradalmi elektromosautó koncepció megoldást kínál a természeti katasztrófák utóhatásaira, nagy mobil akkumulátorokat biztosítva a helyreállítási műveletekhez

PÁRIZS(2020. szeptember 29) – A Nissan bemutatott egy 100%-ban elektromos vészhelyzeti reagáló járműkoncepciót, amelyet mobil energiaellátás biztosítására terveztek, természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események után.


A RE-LEAF-nek nevezett működő prototípus a Nissan LEAF személygépkocsin alapul, a világ első, tömegtermelésben gyártott elektromos autójára.


A törmelékkel borított utakon való közlekedést lehetővé tevő módosítások mellett, a RE-LEAF vízálló csatlakozó aljzatokkal rendelkezik, közvetlenül a jármű külsején, melyek lehetővé teszik 110-230 V-os készülék árammal való ellátását az autó nagy kapacitású akkumulátoráról.


A RE-LEAF képes behatolni a katasztrófa területének középpontjába és teljesen mobil energiaellátást biztosíthat, segítséget nyújtva a helyreállításhoz. Az integrált energiamenedzsment rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb létfenntartó berendezéseket.


A természeti katasztrófák az áramszünetek legfőbb okozói. A Világbank 2019-es jelentése szerint a természeti katasztrófák és a klímaváltozás okozta az áramszünetek 37%-át Európában, 2000 és 2017 között, és az áramszünetek 44%-át az Egyesült Államokban ugyanebben az időszakban.


Amikor egy katasztrófa bekövetkezik, az elektromos energiaellátás helyreállítása tipikusan 24-48 órát vesz igénybe, a károsodás súlyosságától függően. Ez alatt az időszak alatt az elektromos járművek használhatók nulla károsanyag-kibocsátású, mobil vészhelyzeti energiaellátásra.


A RE-LEAF arra készült, hogy megmutassa az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket a katasztrófák utáni helyreállításban. Bár a gépkocsi csak egy működő koncepcióautó, a technológia létezik és használható a való világban is. Japánban a Nissan 2011 óta használja a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra természeti katasztrófákat követően. A Nissan Energy Share által az elektromos autó mobil akkumulátorként működik, hogy elláthassa az otthonokat és a társadalmat elektromossággal, megosztható energiamodellt alkotva, amely segíthet stabilizálni az elektromosság kínálatát és keretét.


Helen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik & Infrastruktúra vezetője Európában, megjegyezte; „Folyamatosan keressük az utakat arra, hogy az elektromos járművek hogyan gazdagíthatják életünket, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedésen túl. Az olyan koncepcióautók, mint a RE-LEAF, megmutatják az elektromos autók lehetséges alkalmazását a katasztrófák kezelésében és demonstrálják, hogy az okosabb, tisztább technológia segíthet életeket menteni és rugalmasságot biztosíthat a jövőben.”


„Az elektromos járművek az energiaszektor rugalmasságát biztosító technológiák egyikeként törnek fel. Ezernyi, készenléti üzemmódban rendelkezésre álló EV, katasztrófa-támogató gépkocsiként vagy csatlakoztatva a hálózatra a Vehicle-to-Grid (V2G) rendszerrel, egyedülálló kapacitást jelent egy virtuális erőmű létrehozásához, hogy biztosítsa az energiaellátást egy nagy áramkimaradás esetén.”


A RE-LEAF a LEAF kétirányú töltési képességét használja, amely a típus alapfelszereltsége 2010-es bevezetése óta. Ez annyit jelent, hogy a LEAF nem csak energiát képes felvenni a hálózatból nagy kapacitású akkumulátora feltöltéséhez, hanem vissza is képes táplálni a hálózatba a V2G (Vehicle-to-Grid/Járműből-a-hálózatba) segítségével, vagy közvetlenül táplálhat elektromos berendezéseket a V2X (Vehicle-to-everything/Járműből-mindenbe) technológiával.


Hordozható energiabankként a Nissan LEAF e+ utolsó generációja, teljesen feltöltött 62 kilowatt-órás akkumulátorával elegendő elektromos energiát képes biztosítani egy átlagos háztartás ellátásához hat napon keresztül.


Katasztrófaelhárító járműként a RE-LEAF egyszerre több berendezést képes ellátni energiával. Az alábbiakban található néhány példa 230 V-os készülékek áramfogyasztására 24 órára vetítve:

  • Elektromos bontókalapács – 36 kWó / 24 óra
  • Nagy nyomású szellőző ventilátor –21.6 kWó / 24 óra
  • 10 literes levesmelegítő – 9.6 kWó / 24 óra
  • Intenzív osztály lélegeztetőgépe – 3 kWó / 24 óra
  • 100 W-os LED fényszóró – 2.4 kWó / 24 óra


Miután az elektromos energiaellátást helyreállították a területen, az elektromos gépkocsik újratölthetők és nulla károsanyag-kibocsátású szállítást biztosíthatnak – akár 385 km távolságra (WLTP) egy LEAF e+ akkumulátor egyetlen feltöltésével.

Egy videó megtekintéséhez a koncepcióautóról akció közben, kattintson ide.

Nissan RE-LEAF: Részletesen

A RE-LEAF támogatja a katasztrófa-felkészültség három „RE”-jét – reagálás a vészhelyzetre (response), humanitárius segítség (recovery) és a közösség felkészítése a jövőre (resilience).


A RE-LEAF borostyánsárga színvilága főhajtás a borostyán ókori görög neve – electron – felé, amelyből az ‘elektromosság’ szó származik. Ez párosul a Nissan Intelligent Mobility kifejezéssel, utalva a koncepcióautó kapcsolattartási képességeire. A tetőre felszerelt LED-es fényhíd sárga villogót tartalmaz, figyelmeztetve a többi közlekedőt a gépkocsi közeledésére.


Annak érdekében, hogy könnyebben közlekedhessen olyan utakon, ahol akadályok vagy törmelék állhatják útját, a RE-LEAF szabad hasmagasságát 70 mm-rel 225 mm-re növelték, valamint padlóvédővel látták el. Szélesebb nyomtáv (+90 mm elöl / +130 mm hátul), egyéni kerékjárati ívek, sárfogók és terep-abroncsok, 17”-os sport keréktárcsákon javítják képességeit.


A LEAF lítium-ion akkumulátorának nagy kapacitása és a magas fokú megbízhatósága stabil energiaellátást biztosít több elektromos készülék működtetéséhez. Az integrált energiamenedzsment rendszer képes 230V-os feszültség leadására a RE-LEAF akkumulátorából. Három csatlakozó aljzattal rendelkezik – két vízálló külső C-típusú csatlakozó a könnyű hozzáférés érdekében, és egy belső háztartási csatlakozó aljzat is fel van szerelve a csomagtartóban.


A hátsó ülések el lettek távolítva és sík padló lett kialakítva, hogy tárolóhelyet biztosítson az alapvető felszereléseknek. Egy egyedileg kialakított rács választja el az első üléseket a raktértől.


Amint a RE-LEAF megérkezik a katasztrófa zónába, egy méretre szabott polc húzható ki a csomagtartóból, egy 32”.os LED-es képernyővel és saját energiaellátással, műveleti központként a kommunikációhoz és a helyreállítás irányításához.


Miután az energiaellátást helyreállították, a RE-LEAF újra feltölthető, három töltési profil használatával, még háztartási csatlakozó aljzatból is, ha nem található EV infrastruktúra a közvetlen közelben.

 

 Töltő típusa 

40 kWh akkumulátor

 kapacitás

62 kWh akkumulátor kapacitás
 3.7 kW háztartási csatlakozó aljzat 11.5 óra (0-100%) 18 óra (0-100%)
7 kW Type 2 7.5 óra (0-100%) 11.5 óra (0-100%)
50 kW CHAdeMO 60 perc (20-80%)* 90 perc (20-80%)*




* A feltüntetett töltési idő 20 %-os töltöttségről indulva, CHAdeMO (50 kW) gyorstöltő használatával értendő. Az időtartam változhat, függően a töltési feltételektől, beleértve a töltő típusát és állapotát, az akkumulátor hőmérsékletét és a környezeti hőmérsékletet a használat során.

RE-LEAF műszaki adatok

  Alaptípus     Nissan LEAF Tekna   
  Gumiabroncsok       BF Goodrich Baja All Terrain abroncsok,  225/65/17  
Kerekek   Compomotive MO5 8” x 17”  
  Kerékjárati ívek     Egyedi, GRP kompozit 40 mm-rel szélesebb
kerékjárati ívek  
  Szabad hasnagasság     225 mm
  Nyomtáv (első/hátsó)     1830 / 1890 mm (megnövelve 1740 / 1760 mm-ről)  

A gépkocsi módosításai az RJN, egy, az Egyesült Királyságban található mérnök- és motorsport cég végezte, a GTA Global Ltd. projektmenedzsment támogatásával.




FÜGGELÉK

2016-ban az Állami Energiafelügyelők Amerikai Nemzeti Szervezete (US National Association of State Energy Officials) jelentésében kihangsúlyozta az elektromos gépkocsikban rejlő lehetőségeket a természeti katasztrófákat követően; „Az energia odajuttatásának képessége, ahol szükség van rá, még helyi mértékben is, felbecsülhetetlen értékű lehet a vészhelyzetekben.”

2019-ben az ENSZ arról számolt be, hogy hetente egy, a klímaválságból következő katasztrófa következik be, és az utóbbi két évtizedben 151%-kal nőttek a közvetlen gazdasági veszteségek a klímához kapcsolódó katasztrófák miatt.

Ha szeretne többet megtudni arról, hogy a Nissan hogyan használt elektromos gépkocsikat a katasztrófa utáni helyreállítás támogatására Japánban, kattintson ide: https://global.nissannews.com/en/releases/release-b8a1567ee6066d582c91ef8f1d0b47ad-190920-00-e

 

Referenciák:

  • Világ Bank Csoport (World Bank Group), ‘NAGYOBB ERŐ: Az energiaszektor rugalmasságának javítása természeti kockázatokkal szemben, (2019):
    https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/31910/Stronger-Power-Improving-Power-Sector-Resilience-to-Natural-Hazards.pdf

  • Az ENSZ nemzetközi katasztrófacsökkentési irodája (UN Office for Disaster Risk Reduction), „ENSZ 20 éves felülvizsgálat: földrengések és cunamik több embert ölnek meg, míg a klímaváltozás növeli a gazdasági veszteségeket”, (2018 október):
    https://www.undrr.org/news/un-20-year-review-earthquakes-and-tsunamis-kill-more-people-while-climate-change-driving

  • UK Power, „Átlagos gáz- és elektromos energia fogyasztás az Egyesült Királyság háztartásaiban”:
    https://www.ukpower.co.uk/home_energy/average-household-gas-and-electricity-usage

  • Állami Energiafelügyelők Nemzeti Szervezete (National Association of State Energy Officials): Kezdeményezés az energiaellátás rugalmasságára gépkocsik által, „Elektromos járművek és vészhelyzeti válaszlépések,” (2016 június):
    https://www.carmart.ch/wp-content/uploads/2018/11/iREV-EV-Case-Study.pdf

 

PÁRIZS(2020. szeptember 29) – A Nissan bemutatott egy 100%-ban elektromos vészhelyzeti reagáló járműkoncepciót, amelyet mobil energiaellátás biztosítására terveztek, természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események után.


A RE-LEAF-nek nevezett működő prototípus a Nissan LEAF személygépkocsin alapul, a világ első, tömegtermelésben gyártott elektromos autójára.


A törmelékkel borított utakon való közlekedést lehetővé tevő módosítások mellett, a RE-LEAF vízálló csatlakozó aljzatokkal rendelkezik, közvetlenül a jármű külsején, melyek lehetővé teszik 110-230 V-os készülék árammal való ellátását az autó nagy kapacitású akkumulátoráról.


A RE-LEAF képes behatolni a katasztrófa területének középpontjába és teljesen mobil energiaellátást biztosíthat, segítséget nyújtva a helyreállításhoz. Az integrált energiamenedzsment rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb létfenntartó berendezéseket.


A természeti katasztrófák az áramszünetek legfőbb okozói. A Világbank 2019-es jelentése szerint a természeti katasztrófák és a klímaváltozás okozta az áramszünetek 37%-át Európában, 2000 és 2017 között, és az áramszünetek 44%-át az Egyesült Államokban ugyanebben az időszakban.


Amikor egy katasztrófa bekövetkezik, az elektromos energiaellátás helyreállítása tipikusan 24-48 órát vesz igénybe, a károsodás súlyosságától függően. Ez alatt az időszak alatt az elektromos járművek használhatók nulla károsanyag-kibocsátású, mobil vészhelyzeti energiaellátásra.


A RE-LEAF arra készült, hogy megmutassa az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket a katasztrófák utáni helyreállításban. Bár a gépkocsi csak egy működő koncepcióautó, a technológia létezik és használható a való világban is. Japánban a Nissan 2011 óta használja a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra természeti katasztrófákat követően. A Nissan Energy Share által az elektromos autó mobil akkumulátorként működik, hogy elláthassa az otthonokat és a társadalmat elektromossággal, megosztható energiamodellt alkotva, amely segíthet stabilizálni az elektromosság kínálatát és keretét.


Helen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik & Infrastruktúra vezetője Európában, megjegyezte; „Folyamatosan keressük az utakat arra, hogy az elektromos járművek hogyan gazdagíthatják életünket, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedésen túl. Az olyan koncepcióautók, mint a RE-LEAF, megmutatják az elektromos autók lehetséges alkalmazását a katasztrófák kezelésében és demonstrálják, hogy az okosabb, tisztább technológia segíthet életeket menteni és rugalmasságot biztosíthat a jövőben.”


„Az elektromos járművek az energiaszektor rugalmasságát biztosító technológiák egyikeként törnek fel. Ezernyi, készenléti üzemmódban rendelkezésre álló EV, katasztrófa-támogató gépkocsiként vagy csatlakoztatva a hálózatra a Vehicle-to-Grid (V2G) rendszerrel, egyedülálló kapacitást jelent egy virtuális erőmű létrehozásához, hogy biztosítsa az energiaellátást egy nagy áramkimaradás esetén.”


A RE-LEAF a LEAF kétirányú töltési képességét használja, amely a típus alapfelszereltsége 2010-es bevezetése óta. Ez annyit jelent, hogy a LEAF nem csak energiát képes felvenni a hálózatból nagy kapacitású akkumulátora feltöltéséhez, hanem vissza is képes táplálni a hálózatba a V2G (Vehicle-to-Grid/Járműből-a-hálózatba) segítségével, vagy közvetlenül táplálhat elektromos berendezéseket a V2X (Vehicle-to-everything/Járműből-mindenbe) technológiával.


Hordozható energiabankként a Nissan LEAF e+ utolsó generációja, teljesen feltöltött 62 kilowatt-órás akkumulátorával elegendő elektromos energiát képes biztosítani egy átlagos háztartás ellátásához hat napon keresztül.


Katasztrófaelhárító járműként a RE-LEAF egyszerre több berendezést képes ellátni energiával. Az alábbiakban található néhány példa 230 V-os készülékek áramfogyasztására 24 órára vetítve:

  • Elektromos bontókalapács – 36 kWó / 24 óra
  • Nagy nyomású szellőző ventilátor –21.6 kWó / 24 óra
  • 10 literes levesmelegítő – 9.6 kWó / 24 óra
  • Intenzív osztály lélegeztetőgépe – 3 kWó / 24 óra
  • 100 W-os LED fényszóró – 2.4 kWó / 24 óra


Miután az elektromos energiaellátást helyreállították a területen, az elektromos gépkocsik újratölthetők és nulla károsanyag-kibocsátású szállítást biztosíthatnak – akár 385 km távolságra (WLTP) egy LEAF e+ akkumulátor egyetlen feltöltésével.

Egy videó megtekintéséhez a koncepcióautóról akció közben, kattintson ide.

Nissan RE-LEAF: Részletesen

A RE-LEAF támogatja a katasztrófa-felkészültség három „RE”-jét – reagálás a vészhelyzetre (response), humanitárius segítség (recovery) és a közösség felkészítése a jövőre (resilience).


A RE-LEAF borostyánsárga színvilága főhajtás a borostyán ókori görög neve – electron – felé, amelyből az ‘elektromosság’ szó származik. Ez párosul a Nissan Intelligent Mobility kifejezéssel, utalva a koncepcióautó kapcsolattartási képességeire. A tetőre felszerelt LED-es fényhíd sárga villogót tartalmaz, figyelmeztetve a többi közlekedőt a gépkocsi közeledésére.


Annak érdekében, hogy könnyebben közlekedhessen olyan utakon, ahol akadályok vagy törmelék állhatják útját, a RE-LEAF szabad hasmagasságát 70 mm-rel 225 mm-re növelték, valamint padlóvédővel látták el. Szélesebb nyomtáv (+90 mm elöl / +130 mm hátul), egyéni kerékjárati ívek, sárfogók és terep-abroncsok, 17”-os sport keréktárcsákon javítják képességeit.


A LEAF lítium-ion akkumulátorának nagy kapacitása és a magas fokú megbízhatósága stabil energiaellátást biztosít több elektromos készülék működtetéséhez. Az integrált energiamenedzsment rendszer képes 230V-os feszültség leadására a RE-LEAF akkumulátorából. Három csatlakozó aljzattal rendelkezik – két vízálló külső C-típusú csatlakozó a könnyű hozzáférés érdekében, és egy belső háztartási csatlakozó aljzat is fel van szerelve a csomagtartóban.


A hátsó ülések el lettek távolítva és sík padló lett kialakítva, hogy tárolóhelyet biztosítson az alapvető felszereléseknek. Egy egyedileg kialakított rács választja el az első üléseket a raktértől.


Amint a RE-LEAF megérkezik a katasztrófa zónába, egy méretre szabott polc húzható ki a csomagtartóból, egy 32”.os LED-es képernyővel és saját energiaellátással, műveleti központként a kommunikációhoz és a helyreállítás irányításához.


Miután az energiaellátást helyreállították, a RE-LEAF újra feltölthető, három töltési profil használatával, még háztartási csatlakozó aljzatból is, ha nem található EV infrastruktúra a közvetlen közelben.

 

 Töltő típusa 

40 kWh akkumulátor

 kapacitás

62 kWh akkumulátor kapacitás
 3.7 kW háztartási csatlakozó aljzat 11.5 óra (0-100%) 18 óra (0-100%)
7 kW Type 2 7.5 óra (0-100%) 11.5 óra (0-100%)
50 kW CHAdeMO 60 perc (20-80%)* 90 perc (20-80%)*




* A feltüntetett töltési idő 20 %-os töltöttségről indulva, CHAdeMO (50 kW) gyorstöltő használatával értendő. Az időtartam változhat, függően a töltési feltételektől, beleértve a töltő típusát és állapotát, az akkumulátor hőmérsékletét és a környezeti hőmérsékletet a használat során.

RE-LEAF műszaki adatok

  Alaptípus     Nissan LEAF Tekna   
  Gumiabroncsok       BF Goodrich Baja All Terrain abroncsok,  225/65/17  
Kerekek   Compomotive MO5 8” x 17”  
  Kerékjárati ívek     Egyedi, GRP kompozit 40 mm-rel szélesebb
kerékjárati ívek  
  Szabad hasnagasság     225 mm
  Nyomtáv (első/hátsó)     1830 / 1890 mm (megnövelve 1740 / 1760 mm-ről)  

A gépkocsi módosításai az RJN, egy, az Egyesült Királyságban található mérnök- és motorsport cég végezte, a GTA Global Ltd. projektmenedzsment támogatásával.




FÜGGELÉK

2016-ban az Állami Energiafelügyelők Amerikai Nemzeti Szervezete (US National Association of State Energy Officials) jelentésében kihangsúlyozta az elektromos gépkocsikban rejlő lehetőségeket a természeti katasztrófákat követően; „Az energia odajuttatásának képessége, ahol szükség van rá, még helyi mértékben is, felbecsülhetetlen értékű lehet a vészhelyzetekben.”

2019-ben az ENSZ arról számolt be, hogy hetente egy, a klímaválságból következő katasztrófa következik be, és az utóbbi két évtizedben 151%-kal nőttek a közvetlen gazdasági veszteségek a klímához kapcsolódó katasztrófák miatt.

Ha szeretne többet megtudni arról, hogy a Nissan hogyan használt elektromos gépkocsikat a katasztrófa utáni helyreállítás támogatására Japánban, kattintson ide: https://global.nissannews.com/en/releases/release-b8a1567ee6066d582c91ef8f1d0b47ad-190920-00-e

 

Referenciák:

  • Világ Bank Csoport (World Bank Group), ‘NAGYOBB ERŐ: Az energiaszektor rugalmasságának javítása természeti kockázatokkal szemben, (2019):
    https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/31910/Stronger-Power-Improving-Power-Sector-Resilience-to-Natural-Hazards.pdf

  • Az ENSZ nemzetközi katasztrófacsökkentési irodája (UN Office for Disaster Risk Reduction), „ENSZ 20 éves felülvizsgálat: földrengések és cunamik több embert ölnek meg, míg a klímaváltozás növeli a gazdasági veszteségeket”, (2018 október):
    https://www.undrr.org/news/un-20-year-review-earthquakes-and-tsunamis-kill-more-people-while-climate-change-driving

  • UK Power, „Átlagos gáz- és elektromos energia fogyasztás az Egyesült Királyság háztartásaiban”:
    https://www.ukpower.co.uk/home_energy/average-household-gas-and-electricity-usage

  • Állami Energiafelügyelők Nemzeti Szervezete (National Association of State Energy Officials): Kezdeményezés az energiaellátás rugalmasságára gépkocsik által, „Elektromos járművek és vészhelyzeti válaszlépések,” (2016 június):
    https://www.carmart.ch/wp-content/uploads/2018/11/iREV-EV-Case-Study.pdf

 

PÁRIZS(2020. szeptember 29) – A Nissan bemutatott egy 100%-ban elektromos vészhelyzeti reagáló járműkoncepciót, amelyet mobil energiaellátás biztosítására terveztek, természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események után.


A RE-LEAF-nek nevezett működő prototípus a Nissan LEAF személygépkocsin alapul, a világ első, tömegtermelésben gyártott elektromos autójára.


A törmelékkel borított utakon való közlekedést lehetővé tevő módosítások mellett, a RE-LEAF vízálló csatlakozó aljzatokkal rendelkezik, közvetlenül a jármű külsején, melyek lehetővé teszik 110-230 V-os készülék árammal való ellátását az autó nagy kapacitású akkumulátoráról.


A RE-LEAF képes behatolni a katasztrófa területének középpontjába és teljesen mobil energiaellátást biztosíthat, segítséget nyújtva a helyreállításhoz. Az integrált energiamenedzsment rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb létfenntartó berendezéseket.


A természeti katasztrófák az áramszünetek legfőbb okozói. A Világbank 2019-es jelentése szerint a természeti katasztrófák és a klímaváltozás okozta az áramszünetek 37%-át Európában, 2000 és 2017 között, és az áramszünetek 44%-át az Egyesült Államokban ugyanebben az időszakban.


Amikor egy katasztrófa bekövetkezik, az elektromos energiaellátás helyreállítása tipikusan 24-48 órát vesz igénybe, a károsodás súlyosságától függően. Ez alatt az időszak alatt az elektromos járművek használhatók nulla károsanyag-kibocsátású, mobil vészhelyzeti energiaellátásra.


A RE-LEAF arra készült, hogy megmutassa az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket a katasztrófák utáni helyreállításban. Bár a gépkocsi csak egy működő koncepcióautó, a technológia létezik és használható a való világban is. Japánban a Nissan 2011 óta használja a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra természeti katasztrófákat követően. A Nissan Energy Share által az elektromos autó mobil akkumulátorként működik, hogy elláthassa az otthonokat és a társadalmat elektromossággal, megosztható energiamodellt alkotva, amely segíthet stabilizálni az elektromosság kínálatát és keretét.


Helen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik & Infrastruktúra vezetője Európában, megjegyezte; „Folyamatosan keressük az utakat arra, hogy az elektromos járművek hogyan gazdagíthatják életünket, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedésen túl. Az olyan koncepcióautók, mint a RE-LEAF, megmutatják az elektromos autók lehetséges alkalmazását a katasztrófák kezelésében és demonstrálják, hogy az okosabb, tisztább technológia segíthet életeket menteni és rugalmasságot biztosíthat a jövőben.”


„Az elektromos járművek az energiaszektor rugalmasságát biztosító technológiák egyikeként törnek fel. Ezernyi, készenléti üzemmódban rendelkezésre álló EV, katasztrófa-támogató gépkocsiként vagy csatlakoztatva a hálózatra a Vehicle-to-Grid (V2G) rendszerrel, egyedülálló kapacitást jelent egy virtuális erőmű létrehozásához, hogy biztosítsa az energiaellátást egy nagy áramkimaradás esetén.”


A RE-LEAF a LEAF kétirányú töltési képességét használja, amely a típus alapfelszereltsége 2010-es bevezetése óta. Ez annyit jelent, hogy a LEAF nem csak energiát képes felvenni a hálózatból nagy kapacitású akkumulátora feltöltéséhez, hanem vissza is képes táplálni a hálózatba a V2G (Vehicle-to-Grid/Járműből-a-hálózatba) segítségével, vagy közvetlenül táplálhat elektromos berendezéseket a V2X (Vehicle-to-everything/Járműből-mindenbe) technológiával.


Hordozható energiabankként a Nissan LEAF e+ utolsó generációja, teljesen feltöltött 62 kilowatt-órás akkumulátorával elegendő elektromos energiát képes biztosítani egy átlagos háztartás ellátásához hat napon keresztül.


Katasztrófaelhárító járműként a RE-LEAF egyszerre több berendezést képes ellátni energiával. Az alábbiakban található néhány példa 230 V-os készülékek áramfogyasztására 24 órára vetítve:

  • Elektromos bontókalapács – 36 kWó / 24 óra
  • Nagy nyomású szellőző ventilátor –21.6 kWó / 24 óra
  • 10 literes levesmelegítő – 9.6 kWó / 24 óra
  • Intenzív osztály lélegeztetőgépe – 3 kWó / 24 óra
  • 100 W-os LED fényszóró – 2.4 kWó / 24 óra


Miután az elektromos energiaellátást helyreállították a területen, az elektromos gépkocsik újratölthetők és nulla károsanyag-kibocsátású szállítást biztosíthatnak – akár 385 km távolságra (WLTP) egy LEAF e+ akkumulátor egyetlen feltöltésével.

Egy videó megtekintéséhez a koncepcióautóról akció közben, kattintson ide.

Nissan RE-LEAF: Részletesen

A RE-LEAF támogatja a katasztrófa-felkészültség három „RE”-jét – reagálás a vészhelyzetre (response), humanitárius segítség (recovery) és a közösség felkészítése a jövőre (resilience).


A RE-LEAF borostyánsárga színvilága főhajtás a borostyán ókori görög neve – electron – felé, amelyből az ‘elektromosság’ szó származik. Ez párosul a Nissan Intelligent Mobility kifejezéssel, utalva a koncepcióautó kapcsolattartási képességeire. A tetőre felszerelt LED-es fényhíd sárga villogót tartalmaz, figyelmeztetve a többi közlekedőt a gépkocsi közeledésére.


Annak érdekében, hogy könnyebben közlekedhessen olyan utakon, ahol akadályok vagy törmelék állhatják útját, a RE-LEAF szabad hasmagasságát 70 mm-rel 225 mm-re növelték, valamint padlóvédővel látták el. Szélesebb nyomtáv (+90 mm elöl / +130 mm hátul), egyéni kerékjárati ívek, sárfogók és terep-abroncsok, 17”-os sport keréktárcsákon javítják képességeit.


A LEAF lítium-ion akkumulátorának nagy kapacitása és a magas fokú megbízhatósága stabil energiaellátást biztosít több elektromos készülék működtetéséhez. Az integrált energiamenedzsment rendszer képes 230V-os feszültség leadására a RE-LEAF akkumulátorából. Három csatlakozó aljzattal rendelkezik – két vízálló külső C-típusú csatlakozó a könnyű hozzáférés érdekében, és egy belső háztartási csatlakozó aljzat is fel van szerelve a csomagtartóban.


A hátsó ülések el lettek távolítva és sík padló lett kialakítva, hogy tárolóhelyet biztosítson az alapvető felszereléseknek. Egy egyedileg kialakított rács választja el az első üléseket a raktértől.


Amint a RE-LEAF megérkezik a katasztrófa zónába, egy méretre szabott polc húzható ki a csomagtartóból, egy 32”.os LED-es képernyővel és saját energiaellátással, műveleti központként a kommunikációhoz és a helyreállítás irányításához.


Miután az energiaellátást helyreállították, a RE-LEAF újra feltölthető, három töltési profil használatával, még háztartási csatlakozó aljzatból is, ha nem található EV infrastruktúra a közvetlen közelben.

 

 Töltő típusa 

40 kWh akkumulátor

 kapacitás

62 kWh akkumulátor kapacitás
 3.7 kW háztartási csatlakozó aljzat 11.5 óra (0-100%) 18 óra (0-100%)
7 kW Type 2 7.5 óra (0-100%) 11.5 óra (0-100%)
50 kW CHAdeMO 60 perc (20-80%)* 90 perc (20-80%)*




* A feltüntetett töltési idő 20 %-os töltöttségről indulva, CHAdeMO (50 kW) gyorstöltő használatával értendő. Az időtartam változhat, függően a töltési feltételektől, beleértve a töltő típusát és állapotát, az akkumulátor hőmérsékletét és a környezeti hőmérsékletet a használat során.

RE-LEAF műszaki adatok

  Alaptípus     Nissan LEAF Tekna   
  Gumiabroncsok       BF Goodrich Baja All Terrain abroncsok,  225/65/17  
Kerekek   Compomotive MO5 8” x 17”  
  Kerékjárati ívek     Egyedi, GRP kompozit 40 mm-rel szélesebb
kerékjárati ívek  
  Szabad hasnagasság     225 mm
  Nyomtáv (első/hátsó)     1830 / 1890 mm (megnövelve 1740 / 1760 mm-ről)  

A gépkocsi módosításai az RJN, egy, az Egyesült Királyságban található mérnök- és motorsport cég végezte, a GTA Global Ltd. projektmenedzsment támogatásával.




FÜGGELÉK

2016-ban az Állami Energiafelügyelők Amerikai Nemzeti Szervezete (US National Association of State Energy Officials) jelentésében kihangsúlyozta az elektromos gépkocsikban rejlő lehetőségeket a természeti katasztrófákat követően; „Az energia odajuttatásának képessége, ahol szükség van rá, még helyi mértékben is, felbecsülhetetlen értékű lehet a vészhelyzetekben.”

2019-ben az ENSZ arról számolt be, hogy hetente egy, a klímaválságból következő katasztrófa következik be, és az utóbbi két évtizedben 151%-kal nőttek a közvetlen gazdasági veszteségek a klímához kapcsolódó katasztrófák miatt.

Ha szeretne többet megtudni arról, hogy a Nissan hogyan használt elektromos gépkocsikat a katasztrófa utáni helyreállítás támogatására Japánban, kattintson ide: https://global.nissannews.com/en/releases/release-b8a1567ee6066d582c91ef8f1d0b47ad-190920-00-e

 

Referenciák:

  • Világ Bank Csoport (World Bank Group), ‘NAGYOBB ERŐ: Az energiaszektor rugalmasságának javítása természeti kockázatokkal szemben, (2019):
    https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/31910/Stronger-Power-Improving-Power-Sector-Resilience-to-Natural-Hazards.pdf

  • Az ENSZ nemzetközi katasztrófacsökkentési irodája (UN Office for Disaster Risk Reduction), „ENSZ 20 éves felülvizsgálat: földrengések és cunamik több embert ölnek meg, míg a klímaváltozás növeli a gazdasági veszteségeket”, (2018 október):
    https://www.undrr.org/news/un-20-year-review-earthquakes-and-tsunamis-kill-more-people-while-climate-change-driving

  • UK Power, „Átlagos gáz- és elektromos energia fogyasztás az Egyesült Királyság háztartásaiban”:
    https://www.ukpower.co.uk/home_energy/average-household-gas-and-electricity-usage

  • Állami Energiafelügyelők Nemzeti Szervezete (National Association of State Energy Officials): Kezdeményezés az energiaellátás rugalmasságára gépkocsik által, „Elektromos járművek és vészhelyzeti válaszlépések,” (2016 június):
    https://www.carmart.ch/wp-content/uploads/2018/11/iREV-EV-Case-Study.pdf

 

1
2
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
  1. Kezdőlap
  2. Experience Nissan
  3. NISSAN RE-LEAF:_ERO_AMIKOR_ES_AHOL_SZUKSEG_VAN_RA

Toggle ÜGYFÉLSZOLGÁLAT menu ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

  • GYIK
  • Szószedet
  • Hello Nissan
  • WLTP - Új károsanyag-kibocsátási vizsgálat
  • Ügyfélszolgálati adatvédelmi tájékoztató

Toggle Járművek menu Járművek

  • Személyautók
  • Crossoverek

Toggle HÁLÓZAT menu HÁLÓZAT

  • Márkakereskedések keresése
  • Nissan Intelligent Mobility

Toggle Nissan-közösség menu Nissan-közösség

  • facebook
  • youtube
  • Globális oldalak
  • Webhelytérkép
  • Álláslehetőségek
  • Newsroom
  • Adatvédelem
  • Cookie-k
  • Felhasználási feltételek

© Nissan 2023