Adatvédelem
Grand Automotive Ügyfél Adatkezelési Tájékoztató (Összefoglaló)
- Utolsó frissítés dátuma és verziószáma: 2024.10.01/V2.2 -
Adatkezelő
Az adatkezelő a Grand Automotive Central Europe Kft. (1124 Budapest, Csörsz u. 49-51., e-mail: adatvedelem@nissan.hu („GACE”, "társaságunk" vagy "mi").
Adatkezelési célok és jogalapok
Az Ön személyes adatainak kezelését az alábbi célok indokolják:
1. Új autó vásárlásának adminisztrációja, ajánlatkérések és megkeresések státuszának követése: Ha kapcsolatba lép márkakereskedőnkkel, akkor az új autó vásárlására irányuló szerződés megkötése és teljesítése, az ezzel kapcsolatban felmerülő adminisztráció és szükségszerű kapcsolattartás biztosításához, valamint az ajánlatkérés, illetve megkeresés státuszának követéséhez kapcsolódó jogos érdekünk alapján kezeljük személyes adatait.
2. Garanciális igények, szavatosság, termékfelelősségi igények rendezése: Személyes adatait kezeljük jogszabály által előírt jótállási, szavatossági és termékfelelősségi kötelezettségeink teljesítése érdekében, valamint márkakereskedőink természetes személy ügyfelei esetén a garanciális igények, szavatossági kérdések, és termékfelelősségi igények adminisztrálásához fűződő jogos érdekünk alapján.
3. Ügyfélszolgálat működtetése: Ha kapcsolatba lép velünk, felhasználjuk személyes adatait, hogy válaszolni tudjunk az Ön kérdéseire vagy kezelni tudjuk az Ön kérelmeit, igényeit vagy panaszait, valamint hozzáférést biztosítsunk Önnek az ügyfélszolgálati szolgáltatásokhoz és Önt ezzel összefüggésben azonosítani tudjuk. Azért kezeljük az Ön személyes adatait, mivel jogos érdekünk áll fenn az Ön felhasználói és ügyfél igényeinek kielégítése és panaszainak kezelése és rendezése vonatkozásában, továbbá a kapcsolódó jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelme céljából. Amennyiben hozzájárulását adja ahhoz, megkeresése rögzítésre kerül. Az ügyfélszolgálati ügyintézéshez kapcsolódó adatkezelés részletszabályairól szóló Nissan Ügyfélszolgálat Adatkezelési Tájékoztatója a www.nissan.hu/ugyfelszolgalat/adatvedelem címen érhető el.
4. Közvetlen üzletszerzés/Direkt marketing: E-mail, telefonos és/vagy SMS kommunikáció útján általános, brand-építésre és közvetlen üzletszerzésre irányuló, reklám célú tájékoztatást nyújtunk Önnek termékeinkről, szolgáltatásainkról, rendezvényeinkről, aktuális igénybe vehető kedvezményeinkről, akcióinkról.
5. Új autó vásárlói elégedettség mérése: Termékeinek és szolgáltatásainak fejlesztése érdekében az Ön hozzájárulása alapján e-mail, telefonos és/vagy SMS kommunikáció útján vásárlói elégedettség mérésére szolgáló anyagokat juttatunk el Önnek.
6. COC (Certificate of Comformity) megfelelőségi tanúsítás: Jogos érdekünk fűződik ahhoz, hogy a gépjárművek és alkatrészeik megfelelőségének tanúsítása megfelelően megtörténjen.
7. Szerviz adminisztráció: Ha márkaszervizünk szolgálatásait igénybe veszi, az ehhez kapcsolódó adminisztráció vezetése érdekében, jogos érdekünk alapján, ha pedig szervízszolgáltatásra velünk közvetlenül szerződik, szerződéses kötelezettségeink teljesítése érdekében kezeljük az ehhez szükséges személyes adatait.
8. Szerviz-elégedettség mérése: Márkaszervizünkön keresztül nyújtott szerviz-szolgáltatásunk fejlesztése érdekében az Ön hozzájárulása alapján e-mail, telefonos és/vagy SMS kommunikáció útján szerviz-elégedettség mérésére szolgáló anyagokat juttatunk el Önnek.
9. Tesztautóvezetés megszervezése: Amennyiben rajtunk keresztül szeretne tesztvezetést igénybe venni, az Ön hozzájárulása alapján az ennek megszervezéséhez szükséges egyes személyes adatait kezeljük.
10. Jármű-visszahívások bonyolítása: Az Ön biztonsága fontos számunkra, ezért figyelemmel kísérjük termékeink jogszabályi feltételeknek való megfelelését. Ha azt tapasztaljuk, hogy valamely termékünk nem felel meg ezen feltételeknek, a vonatkozó jogszabályok kötelező előírásainak eleget téve gondoskodunk az Ön tájékoztatásáról.
11. Szerződéses kötelezettségek betartásának ellenőrzése: Jogos érdekünkben áll az Önnel megkötött szerződéseink Ön általi szerződésszerű teljesítését ellenőrizni, így különösen az Önt kedvezményre jogosító feltételek betartását ellenőrizni.
12. Hatósági, bírósági megkeresések teljesítése: Jogi kötelezettségünk a bíróságok, hatóságok felhívására a megkeresésükben megjelölt körben – így az Ön egyes személyes adatait is érintő körben – történő adatszolgáltatás teljesítése.
13. Közösségi média: Közösségi média felületeinken az Ön által tudomásunkra hozott ügyfélszolgálati (műszaki vagy egyéb) jellegű problémák kezeléséhez, valamint a GACE tevékenységének népszerűsítéséhez jogos érdekünk fűződik, ennek keretében kezeljünk az Ön ehhez szükséges személyes adatait.
14. Peres, illetve peren kívüli vitarendezés: Amennyiben Ön és a GACE között vita merül fel, a vita rendezése céljából kezeljük az ahhoz szükséges személyes adatait.
15. Belső ellenőrzések, auditok lefolytatása: Időről időre belső ellenőrzéseket, auditokat folytatunk le, annak érdekében, hogy megvizsgáljuk, megfelelünk-e a jogszabályoknak, a szerződéses kötelezettségeknek, illetve az üzleti elvárásoknak.
Adattovábbítás címzettje(i)
Az Ön adataihoz a társaságunk szervezetén belül a „szükséges ismeret elve” alapján, kizárólag a kiválasztott munkavállalóink férhetnek hozzá.
Az Ön adatait szükség esetén a Nissan csoport más tagjaival, harmadik felekkel (úgymint üzleti partnereinkkel, szolgáltatóinkkal) is megosztjuk, ideértve jogszabály kötelező előírása alapján az állami szerveket, továbbá bíróságokat, külső tanácsadókat és hasonló harmadik feleket. Személyes adatait az Európai Unión belül és azon kívül található címzetteknek is hozzáférhetővé tesszük, mely esetben azonban az Ön adatai kezelésével kapcsolatosan megfelelő garanciákat léptettünk életbe, és megőrizzük az adatai biztonságát.
Az Ön jogai, és különösen a tiltakozáshoz való jog
Ön jogosult tájékoztatást kérni tőlünk az Önről kezelt személyes adataival kapcsolatban, kérheti azok helyesbítését, meghatározott keretek között azok törlését, másolatot kérhet ezen adatokról, illetve részben kérheti azok kezelésének korlátozását.
ÖN BÁRMIKOR JOGOSULT INGYENESEN TILTAKOZNI AZ ADATKEZELÉS ELLEN, LEHETSÉGES AZONBAN, HOGY EBBEN AZ ESETBEN NEM TUDJUK BIZTOSÍTANI TERMÉKEINKET ÉS SZOLGÁLTATÁSAINKAT AZ ÖN RÉSZÉRE.
Ügyfél Adatkezelési tájékoztató
További információért kérjük, olvassa el a Grand Automotive Ügyfél Adatkezelési Tájékoztatóját, melyet itt érhet el: Utolsó frissítés dátuma és verziószáma: 2024.10.01/V2.2
Grand Automotive Ügyfél Adatkezelési Tájékoztató
- Utolsó frissítés dátuma és verziószáma: 2024.10.01/V2.2 -
Az Adatkezelő
Az Adatkezelő a Grand Automotive Central Europe Kft. (1124 Budapest, Csörsz u. 49-51.) („GACE”, "társaságunk", "mi" vagy „adatkezelő”).
Az adatkezelés célja, a kezelt adatok köre, az adatkezelés jogalapja
A GACE a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott adatkezelési tevékenységei során az 1. sz. mellékletben meghatározott személyes adatokat az ott meghatározott célokból és jogalapokon kezeli.
Amennyiben az adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul, úgy az adatkezeléshez szükséges hozzájárulás megadása önkéntes. Ön a megadott hozzájárulását jogosult társaságunkhoz levélben a 1124 Budapest, Csörsz u. 49-51., e-mail-ben az adatvedelem@nissan.hu címre megküldött nyilatkozata útján bármikor visszavonni azzal, hogy ebben az esetben ez nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Amennyiben azonban nem adja hozzájárulását az adatkezeléshez, vagy a korábban megadott hozzájárulását visszavonja, úgy az azzal a következménnyel járhat, hogy nem tudunk kapcsolatba lépni Önnel vagy nem tudjuk nyújtani Önnek a kért szolgáltatást.
Az Önnel kötött szerződés teljesítése vagy az azt megelőző lépések megtétele és a jogos érdekünk alapján kezelt adatok megadása önkéntes azzal, hogy amennyiben az ilyen adatkezelések során Ön nem adja meg a személyes adatait, úgy az többek közt azzal a következménnyel járhat, hogy nem tudjuk megkötni Önnel a vonatkozó szerződést vagy leszünk képesek teljesíteni azt.
A jogszabályi kötelezettség alapján kezelt adatok megadása kötelező, tekintettel arra, hogy ezek ismerete nélkül nem tudjuk teljesíteni az adott jogszabály által számunkra előírt kötelezettségeket.
A fentieken túlmenően az Ön személyes adatai kezelésével kapcsolatban fennálló jogos érdekünk lehet különösen, de nem kizárólagosan az is, ha az adatok kezelése folyamatban lévő hatósági, peres vagy más hivatalos eljárás során az adatkezelőre irányadó jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés igazolásához, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez szükséges.
Az adatkezelés időtartama
Az adatkezelések időtartamát az 1. sz. melléklet tartalmazza. Az 1. sz. mellékletben meghatározott adatmegőrzési idő leteltét követően töröljük vagy anonimizáljuk a kezelt adatokat.
Nem vagyunk kötelesek az adatok fentiek szerinti törlésére, amennyiben olyan jogos érdekünk áll fenn, amelynek alapján az adatoknak a fenti adatmegőrzési időnél hosszabb idejű megőrzése szükséges. Ilyen jogos érdek lehet különösen, de nem kizárólagosan az adatok bizonyítékként történő felhasználása bírósági vagy más hatósági eljárás során, vagy folyamatban lévő hatósági, peres vagy más hivatalos eljárás során az adatkezelőre irányadó jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés igazolása.
Bíróság vagy más hatóság megkeresése esetén kötelesek vagyunk a rögzített adatokat a bíróságnak vagy más hatóságnak haladéktalanul megküldeni.
Kik férhetnek hozzá a személyes adatokhoz?
Az Ön adataihoz a társaságunkon belül, a „szükséges ismeret elve” alapján, kizárólag a kiválasztott munkavállalóink férhetnek hozzá.Személyes adatokat harmadik személyek részére a következő okok esetén továbbíthatunk:
• A Nissan csoport tagjai részére: társaságunk a Nissan csoport importőreként a csoportba tartozó alábbi tagoknak, az alábbi célokból továbbíthatja az Ön személyes adatait:
(i) Nissan márkakereskedők (a magyarországi NISSAN márkakereskedők listája itt érhető el: https://www.nissan.hu/markakereskedesek-keresese.html: garanciális igények, szavatossági igény, termékfelelősségi igények rendezése, panaszkezelés érdekében a Nissan Ügyfélszolgálat Adatkezelési Tájékoztatója (a www.nissan.hu/ugyfelszolgalat/adatvedelem címen érhető el) szerint, COC (Certificate of Conformity) megfelelőségi tanúsítás biztosítása, tesztautóvezetés megszervezése, járművisszahívások lebonyolítása érdekében. Amennyiben Ön érdeklődését fejezi ki számunkra valamely Nissan gépjárművel összefüggésben, továbbítjuk az Ön kapcsolatfelvételhez szükséges személyes adatait az Ön szempontjából legalkalmasabb Nissan márkakereskedő számára.
(ii) Nissan szervizek (a magyarországi NISSAN szervizek listája itt érhető el: https://www.nissan.hu/markakereskedesek-keresese.html): járművisszahívások lebonyolítása érdekében.
(iii) Nissan Automotive Europe S.A.S. (Franciaország): új autó vásárlásával összefüggésben garancia-adminisztráció teljesítése érdekében, garanciális igények, szavatossági igény, termékfelelősségi igények rendezése (igényfeldolgozás, igényrendezés), Nissan Automotive Europe S.A.S és társvállalatai részére panaszkezelés érdekében a Nissan Ügyfélszolgálat Adatkezelési Tájékoztatója szerint, Nissan Automotive Europe S.A.S. és szerződött partnerei részére új autó vásárlásával kapcsolatos vásárlói elégedettség mérése céljából.
(iv) Nissan International SA (Svájc): panaszkezelés érdekében a Nissan Ügyfélszolgálat Adatkezelési Tájékoztatója szerint.
(v) Nissan Motor Co. (Japán): új autó vásárlásával összefüggésben garancia-adminisztráció teljesítése érdekében, garanciális igények, szavatossági igény, termékfelelősségi igények rendezése (igényfeldolgozás, igényrendezés), panaszkezelés érdekében a Nissan Ügyfélszolgálat Adatkezelési Tájékoztatója szerint.
• Szolgáltatók: Társaságunk belső eljárásai támogatása végett harmadik fél által nyújtott IT rendszert és szolgáltatásokat használ. Társaságunk ügyfélszolgálati szolgáltatás nyújtásával kapcsolatosan, panaszadminisztrációs rendszer igénybevétele, postai kézbesítés teljesítése, közvetlen üzletszerzés, rendezvényszervezés céljából marketing kampányok lebonyolítása, szerződött szerviz keretében szervizajánlatok teljesítés és utókövetése, közösségi média felületeinkre érkező panaszok, megkeresések ügykezelésre történő átvétel érdekében adatfeldolgozókat vesz igénybe. Az adott rendszer, illetve szolgáltatás céljából és a társaságunk és a szolgáltató közötti megfelelő adatfeldolgozói szerződés alapján, az ilyen szolgáltatók hozzáférhetnek a személyes adatokhoz.
• A szerződéses kötelezettségek betartásának ellenőrzése érdekében az ehhez szükséges személyes adatait továbbíthatjuk a közúti közlekedési nyilvántartás vezetéséért felelős szerv részére.
• Személyes adatait szükség esetén átadhatjuk a feladatkörükben eljáró hatóságok vagy bíróságok részére bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése vagy a hatóság vagy bíróság felhívása alapján, a bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának kivizsgálása vagy a társaságunkra irányadó jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés igazolása vagy jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme érdekében.
Ezen kívül az Önnel kapcsolatos peres ügyekkel, jogvitákkal összefüggésben a peranyaghoz tartozó személyes adatokat átadhatjuk jogi képviselőinknek.
Milyen külföldi adattovábbítási garanciákat alkalmazunk?
Az Ön személyes adatait a magyar adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezeljük, és az adatokat továbbítjuk az Európai Gazdasági Térségen („EGT”) belül, valamint az EGT-n kívül található országokba, így Nissan Automotive Europe S.A.S társvállalatai, a Svájcban székhellyel rendelkező Nissan International SA, továbbá a Japánban székhellyel rendelkező Nissan Motor Co. (Japán) részére. Amennyiben adatait az EGT-n kívüli államba szükséges továbbítanunk, azt az Európai Bizottság elfogadott megfelelőségi határozata alapján vagy például olyan szerződéses kötelezettségvállalás alapján tesszük, amely biztosítja, hogy az Ön személyes adataihoz hozzáféréssel rendelkező harmadik személy az Ön személyes adatai legalább olyan szintű védelemben részesíti, mint amilyenben az EGT-n belül részesülnek. Ezek hiányában, minden esetben a megfelelő garanciák mellett végezzük, hogy megőrizzük adatai biztonságát.
Ha Ön kéri az EGT-n kívülre továbbított személyes adatok vonatkozásában a társaságunk által nyújtott garanciák leírását, vagy ha további információkra van szüksége ezekről, úgy kérjük, hogy forduljon hozzánk a jelen tájékoztató végén jelzett elérhetőségünk útján.
Az Ön jogai
Önt az adatkezeléseinkkel összefüggésben a vonatkozó jogszabályokban meghatározott keretek között az alábbi jogok illetik meg:
1. Hozzáféréshez való jog: Ön jogosult arra, hogy visszajelzést kapjon tőlünk arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy személyes adataihoz hozzáférést kapjon. A hozzáférési jog többek között kiterjed az alábbi információkra is: az adatkezelés célja, a kezelt személyes adatok kategóriái, és azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják. Ön jogosult másolatot kérni az adatkezelés alá eső személyes adatairól. További másolatok kérése esetén az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthatunk fel.
2. Helyesbítéshez való jog: Ön jogosult arra, hogy kérésére helyesbítsük az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Az adatkezelés céljának függvényében Ön jogosult lehet arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok kiegészítését, ideértve azok kiegészítő nyilatkozat útján történő kiegészítését is.
3. Törléshez való jog (elfeledtetéshez való jog): Ön jogosult arra, hogy kérje az Önre vonatkozó személyes adatok törlését, amely esetben kötelesek vagyunk kérésének eleget tenni.
4. Az adatkezelés korlátozásához való jog: Ön jogosult arra, hogy kérje a személyes adatai kezelésének korlátozását. Ilyen esetben az érintett adatokat megjelöljük, és azokat kizárólag csak meghatározott célokból kezelhetjük.
5. Az adathordozhatósághoz való jog: Amennyiben az Ön személyes adatainak kezelése az Ön hozzájárulása, vagy az Önnel kötött szerződés teljesítése, illetve a szerződés megkötését megelőzően az Ön kérésére történő lépések megtétele miatt szükséges, Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, Ön által rendelkezésünkre bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket a személyes adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályoznánk.
6. Tiltakozáshoz való jog: Amennyiben az Ön személyes adatainak kezelése jogos érdek(ek) érvényesítése miatt szükséges, Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak általunk történő kezelése ellen, és ilyen esetben előfordulhat, hogy nem kezelhetjük tovább az Ön személyes adatait. Amennyiben Önt megilleti a tiltakozáshoz való jog, és Ön gyakorolja ezen jogát, az Ön személyes adatait nem kezeljük tovább ilyen célokból. E jog gyakorlása nem jár költségekkel.
7. Panaszhoz való jog: Ön jogosult továbbá a személyes adatai kezelésével kapcsolatban jogosult panaszt benyújtani a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9., telefon: +36-1-391-1400, Fax: +36-1-391-1410, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu)
Kapcsolat adatvédelmi kérdésekben
A jogait úgy gyakorolhatja, hogy kapcsolatba lép velünk adatvedelem@nissan.hu e-mail címre vagy postai címünkre (Grand Automotive Central Europe Kft., 1124 Budapest, Csörsz u. 49-51.) megküldött levéllel, a tárgy mezőben megjelölve, hogy „Adatvédelmi megkeresés”.
A Grand Automotive Central Europe Kft. mint adatkezelő az alább meghatározott ügyfél személyes adatokat az alábbi célokból, jogalapokon és ideig kezeli
Sz. |
Adatkezelés megnevezése és célja |
Kezelt Személyes Adatok köre |
Adatkezelés jogalapja |
Adatkezelés időtartama |
1. |
Új autó vásárlás adminisztrációja (szerződés létrehozása és teljesítése, fizetés dokumentálása), ajánlatkérések és megkeresések státuszának követése |
Új autó vásárlás adminisztrációja esetén: Név, Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Ügyfél címe, telefonszáma, e-mail címe; Dealer kód; Postacím; Szerződés tárgya és gazdasági eseményekkel kapcsolatos adatok; Bankszámlaszám, fizetési adatok; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete, gépjármű vételára, felszereltsége Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma Ajánlatkérések státuszának követése esetén: Név, Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Ajánlatkérés vagy megkeresés tárgya és státusza (pl. a márkakereskedő felkereste-e az ügyfelet, illetve vásárolt-e az ügyfél autót) |
GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: A GACE jogos érdekei: (i) a Nissan gépjárművek értékesítésének megszervezése és felügyelete; (ii) Márkakereskedők természetes személy ügyfelei esetén az új autó vásárlásának adminisztrálása; (iii) Céges ügyfelek esetén a kapcsolattartás.
|
Új autó vásárlás adminisztrációja esetén: szerződés teljesítését, illetőleg megszűnését követő 5 év (polgári jogi elévülési idő)Ajánlatkérések, illetve megkeresések státuszának követése esetén: 1 év ha létrejön szerződés, arra a fent jelzett adatkezelési időtartam irányadó. |
2. |
Garanciális igények, szavatosság, termékfelelősségi igények rendezése |
Kapcsolattartási adatok, Teljesítés időpontja és gazdasági eseménnyel kapcsolatos adatok, számla száma; Gépjármű alvázszáma; Gépjármű típusa |
GDPR 6. cikk (1) c) - jogszabályi kötelezettség teljesítése GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: Márkakereskedők természetes személy ügyfelei esetén a garanciális igények, szavatossági kérdések, és termékfelelősségi igények adminisztrálása, rendezése.
|
Az e-News-ban tárolt adatok nem kerülnek törlésre a gyártó ügyfélpolitikai megfontolásai miatt, a termékfelelőséggel kapcsolatos igények elbírálása, intézése és a visszahívási akciók érdekében. |
3. |
Ügyfélszolgálat működtetése (ügyfélszolgálat, panaszkezelés, minőségi kifogások) |
Név, Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Ügyfél címe, telefonszáma, e-mail címe; Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma, Javítási típus (garancia / karbantartás / fizetett mechanikus / karosszéria / belső), Javítási megrendelő (munkalap) száma, másolata, javítási rendelés nyitva tartásának időpontja; Javítási rendelési határidő; Futásteljesítmény; Forgalmi rendszám; Alvázszám; Járműhasználati adatok; Szerviz adatok; Garancia kezdete; Átadás dátuma; Adásvételi szerződés másolata; Garanciafüzet másolata; Az érdeklődés tárgyának leírása; Panasz, igény tartalma, hibaleírás; A rögzített hanghívás (hely, idő, beszélgető felek adatai rögzítésével) |
GDPR 6. cikk (1) a) - hozzájárulás; GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: Jogos érdekünkben áll ügyfeleink és kapcsolattartóik igényeinek kielégítése, valamint a benyújtott, esetlegesen a márkakereskedőinket érintő panaszok kezelése. Ez magában foglalja azt is, hogy a megadott személyes adatokat, amennyiben szükséges, a panasszal vagy igényével érintett márkakereskedővel, vagy külsős szolgáltatóinknak, így ügyvédeknek tesszük hozzáférhetővé, akik támogatnak minket a panaszok, kérések, (jogi) igények, kérdések megválaszolásában és rendezésében. Ön ügyfélként racionálisan számolhat vele, hogy a kérdései megválaszolása és az ilyen igények rendezése és kezelése szükségessé teszi a személyes adatai kezelését, illetve panaszában vagy igényében azért jelöli meg a márkakereskedőt, hogy a panasza vagy igénye rendezésébe az ilyen márkakereskedőt bevonjuk és az Ön igényét, panaszát ezáltal rendezni tudjuk. Műszaki jellegű panaszok és igények kivizsgáláshoz szükséges esetekben az Ön gépjármű adatait a gyártó a NISSAN Europe S.A.S részére továbbítjuk, hogy támogatást kapjunk műszaki jellegű kérdések megválaszolásában, továbbá az ilyen jellegű panaszok, igények rendezésében. Az ilyen típusú technikai igények rendezése - az ügyfél által is elvárhatóan - szükségessé teszi a gépjármű adatainak ismeretét, azonban az érintett személyazonosító és kapcsolattartási adatai ilyenkor nem kerülnek továbbításra. Össztársadalmi érdek áll fenn a jármű- és közlekedésbiztonság fenntartásával és fejlesztésével kapcsolatban, emiatt szükséges, hogy a műszaki jellegű panaszokat a gyártó világszerte azonosítani és kezelni tudja, hogy ezzel a műszaki hibajelenségeket világszerte megelőzze és a közlekedés biztonságának fokozásához ezzel is hozzájáruljon.
|
Rögzített hívások: 1 hónap (indokolt esetben legfeljebb 3 hónap); Ügyfélszolgálati érdeklődés: 1 év; Polgári jogi igények érvényesítése: 5 év (elévülési idő); Hatósági vagy bírósági eljárás: az eljárás időtartama alatt, annak jogerős lezárását követő 5 évig |
4. |
Közvetlen üzletszerzés / direkt marketing / brandépítés (sales / after sales kommunikáció, newsletter) / Akciók, rendezvények és egy korábbi kapcsolatfelvételt követően az ügyfél ismételt megkeresése az ügyfél számára potenciálisan érdekes termékekkel kapcsolatban („remarketing”), valamint ezekkel összefüggésben belső adatbázisok kezelése |
I. Ajánlat megtétele után: Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás, lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma; Tesztvezetés igénybe vétele; Gépjárműmodell, amely az érintettet érdekelte; Régi gépjárműmodell típusa; Régi gépjárműmodell kora. II. Bemutatóterem látogatók: Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás, lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma; Gépjárműmodell, amely az érintettet érdekelte. III. Tesztvezetést igénybe vevők: Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás, lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma; Tesztvezetés igénybe vétele; Gépjárműmodell, amely az érintettet érdekelte. IV. Rendezvény látogatók: Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás, lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma; Gépjárműmodell, amely az érintettet érdekelte. V. Marketing ügynökség címlistáján szereplő személyek: Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás, lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma. VI. Lejáró finanszírozási szerződések szerződői: Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás, lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma; Szerződés megszűnésének dátuma; Régi gépjárműmodell típusa; Régi gépjárműmodell kora. VII. Szervizt igénybe vevők: Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás, lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma; Szerződés típusa; Szerződés dátuma; Futásteljesítmény. VIII. Nissan.hu, nissan.sk, nissan.cz honlapon, illetve Nissan online hirdetési felületen regisztrált érdeklődők: Telefonszám; E-mail cím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma; Céges ügyfél esetén a kapcsolattartó/képviselő neve, email címe, telefonszáma; használati szokások, Gépjármű modell(ek), amely(ek) az érintettet érdekelte(k). IX. Marketing üzenetekre feliratkozás nyereményjátékok során: teljes név; gépjármű típusa; és választott kommunikációs csatorna/ák (e-mail, telefon és/vagy SMS). X. A nissan.hu weboldalon hírlevére feliratkozók esetében: Név, E-mail cím. XI. A nissaneve.hu weboldalon ajánlatot kérő személyek esetében: név, e-mail cím, telefonszám, az ajánlatkérés tárgyát képező gépjárműmodell, preferált márkakereskedés, egyéb megadott megjegyzés. XII. A Facebook hirdetéseken keresztül érdeklődők esetében: név, e-mail cím, telefonszám, lakhely (irányítószám és város), cégek kapcsolattartóinak esetében cégnév, gépjármű modell(ek), amely(ek) az érintettet érdekelte(k). |
Természetes személy címzettek esetében: GDPR 6. cikk (1) a) - hozzájárulás Nem természetes személy címzettek (tehát pl. cégek kapcsolattartói) esetében: GDPR 6. cikk (1) f) – a GACE és a márkakereskedőinek jogos érdeke, hogy reklámozzák a GACE által importált gépjárműveket.
|
Természetes személy címzettek esetében: hozzájárulás visszavonásáig Nem természetes személy címzettek esetében: a közvetlen megkeresésekről való leiratkozásig
|
5. |
Új autó vásárlói elégedettség mérése |
Név, Telefonszám; E-mail cím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma |
GDPR 6. cikk (1) a) - hozzájárulás
|
Hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb 3 hónapig |
6. |
COC (Certificate of Conformity), megfelelőség tanúsítás, homologizáció |
Jármű kísérő lap, típusengedély, Jármű Műszaki Adatlap adatai |
GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: Jogos érdekünk, hogy a gépjárművek megfelelőségének tanúsítása megfelelően történjen. |
A márkakereskedőknek történő továbbításig, legfeljebb egy hétig. |
7. |
Szerződött szerviz elvégzésére vonatkozó adatok |
Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma |
GDPR 6. cikk (1) b) - szerződés teljesítése GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: Jogos érdekünk, hogy a beszállítók által adminisztrált Nissan szerviz programok a hirdetettnek megfelelő módon kerüljenek értékesítésre és teljesítésre. |
Szerződést követő 5 év |
8. |
Szervíz elégedettség mérése |
Név, Telefonszám; E-mail cím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás lejáratának időpontja; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma, Futásteljesítmény, műszaki vizsga lejárati idő (MOT), javítás kezdete és vége időpontja, javítási munkalap száma |
GDPR 6. cikk (1) a) - hozzájárulás
|
Hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb 3 hónapig |
9. |
Tesztautó vezetés megszervezése |
Név, Telefonszám; E-mail cím; Postacím; Gépjármű alvázszáma; Garancia kezdete; Hozzájárulás lejáratának időpontja; Gépjármű típusa; Ügyfél típusa (magán, cég, flotta); Dealer kód, Tulajdonosi státusz dátuma |
GDPR 6. cikk (1) a) - hozzájárulás |
1 év |
10. |
Jármű visszahívások lebonyolítása |
Gépjármű alvázszáma, visszahívás oka, ügyfél neve, postacíme, email, telefon | GDPR 6. cikk (1) c) -jogi kötelezettség 2012. évi LXXXVIII. törvény 12. § (1) bek. |
A kiértesítést követő 5 év |
11. |
Szerződéses kötelezettségek betartásának ellenőrzése |
Gépjármű alvázszáma; Első nyilvántartásba vétel időpontja, Tulajdonjog-átruházások időpontja; a forgalomból való kivonás időpontja |
GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: Szerződéses feltételek (pl. kedvezményekre jogosító feltételek) betartásának ellenőrzése. |
5 év (polgári jogi elévülési idő) |
12. |
Hatósági, bírósági megkeresések (NAV, nyomozóhatóság, bíróság) megválaszolása |
Név; Lakcím; Anyja neve; Munkáltató neve; Munkáltató címe; Munkaköre / Foglalkozása; Munkahelyi e-mail cím; Vásárolt termék típusa; Teljesítés időpontja és gazdasági eseménnyel kapcsolatos adatok, számla száma; Gépjármű típusa; Gépjármű rendszáma; Gépjármű alvázszáma; Gépjármű hibája; Gépjármű üzembe helyezési dátuma, egyéb az eljárások során felmerülő személyes adat |
GDPR 6. cikk (1) c) - jogi kötelezettség |
Az eljárás időtartama alatt, annak jogerős lezárását követő 5 évig |
13. |
Közösségi média |
Név, email cím, egyéb személyes adatok, amiket az érintett megad. |
GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: - A közösségi média útján tudomásra jutott ügyfélszolgálati (műszaki és egyéb jellegű) problémák kezelése.- Nem ügyfélszolgálati problémák esetén (pl. promóciós jellegű közösségi média-posztokkal összefüggésben) a GACE tevékenységének népszerűsítéséhez fűződő jogos érdeke népszerűsítéséhez fűződő jogos érdeke |
1 év; Polgári jogi igények érvényesítése: 5 év (elévülési idő); Hatósági vagy bírósági eljárás: az eljárás időtartama alatt, annak jogerős lezárását követő 5 évig |
14. |
Peres, illetve peren kívüli vitarendezés |
Az adott vita rendezéséhez szükséges adatok, ideértve különösen a vita tárgyát, a vitával kapcsolatos dokumentumokban szereplő személyes adatokat, természetes személy ellenérdekű fél esetén a rendelkezésre álló azonosító adatokat (pl. név, lakcím, anyja neve, születési hely és idő), jogi személy ügyfél esetén a kapcsolattartó azonosító adatait (pl. név, beosztás), és a vitarendezéshez szükséges kapcsolattartási adatokat. |
GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: A GACE jogi igények megállapításához, érvényesítéséhez, illetve védelméhez fűződő jogos érdeke. |
A vita szempontjából irányadó elévülési idő végéig. A bírósági, illetve egyéb vitarendezésre irányuló eljárás során keletkező iratokat – így az abban foglalt személyes adatokat is – mindaddig megőrizzük, ameddig szükséges számunkra az iratokban foglaltak bizonyítása. |
15. |
Belső ellenőrzések, auditok lefolytatása |
A belső ellenőrzés, audit lefolytatásához szükséges adatok (így pl. az ügyfélszolgálattal kapcsolatos auditok esetében az ügyfélkommunikációban szereplő adatok). |
GDPR 6. cikk (1) f) - jogos érdek: A GACE jogos érdeke, hogy a jogszabályoknak való megfelelés érdekében belső ellenőrzéseket, auditokat folytasson le, amelyek feltárják a jogszabályoknak, a szerződéses kötelezettségeknek, illetve az üzleti elvárásoknak való megfelelés állapotát. |
Az egyes ellenőrzések, auditok tárgyára irányadó elévülési idő végéig. |