Eiji Makino a kezdetektől fogva részt vesz a 4R Energy-ben, 2014 áprilisában pedig a vállalat vezérigazgatója lett. Szenvedélye, hogy olyan megoldásokat találjon, amelyek csökkentik az elektromos járművek akkumulátorainak környezeti lábnyomát és növelik gazdasági értékét. "Tudtuk, hogy amikor elindul az elektromos járművek gyártása, akkor az újrahasznosító megoldásnak sokkal fejlettebbnek kell lenniük, mint a korábban ismert iparági normák, és egyértelmű hasznot kell biztosítaniuk a jármű tulajdonosok számára" - nyilatkozza Makino. "Egy régi autó újrahasznosítása fémhulladékként nem a legjobb megoldás."
Elég sok időbe telt, mire a 4R Energy kifejlesztette a megfelelő technológiákat és koncepciókat. Viszont utána rengeteg idejük volt, mivel az elektromos járművek, mint például a LEAF és a hozzájuk tartozó akkumulátorok, rendkívül ellenállóak. Most, hogy néhány LEAF akkumulátor élettartama lejárt, a 4R készen áll a feldolgozásukra. Az eredmény: az akkumulátorok azonnal egy olyan extra értéket nyernek, amelyre nem is gondolnánk az eredeti felhasználási cél közben.
Amikor egy régi elektromos jármű akkumulátora eléri a 4R gyárat, először osztályokba sorolják őket. Előfordul, hogy az akkumulátor alkatrészei olyanok, mint újkorában; ezek "A" besorolást kapnak, majd egy új, nagy teljesítményű akkumulátor egységekben újra fel lehet használni őket egy új elektromos járműhöz. A "B" besorolást kapott akkumulátorok elég nagy teljesítményűek olyan ipari gépekhez, mint a targoncák és a nagy helyhez kötött energiatárolók. Például otthoni vagy kereskedelmi létesítményekbe telepítve képesek elraktározni a napenergia által napközben termelt villamos energia feleslegét, majd éjszaka áramellátást biztosítani az épületben. Még a "C" besorolású akkumulátor alkatrészei is felhasználhatók - például olyan egységekben, amelyek tartalék energiát szolgáltatnak, amikor az elektromos hálózat meghibásodik, például élelmiszerboltokban, ahol a hűtőszekrényeknek és lámpáknak áramszünet esetén is üzemelniük kell. A 4R Energy mérnökei úgy becsülik, hogy az újrafelhasznált akkumulátorok élettartama körülbelül 10-15 év, ami drámai módon megnöveli az elektromos járművek akkumulátorainak hasznosságát és csökkenti azok teljes szén-dioxid-kibocsátását.
A Makinónak van egy másik ugyanolyan fontos érve az elektromos járművek akkumulátorainak újrahasznosításával kapcsolatban: a legtöbb elektromos autó gyártása és vásárlása még mindig drágább, mint a hagyományos belső égésű motorral felszerelt autóké. Ezt természetesen felülmúlja az elektromos járművek adta életre szóló haszon, mivel a tulajdonosok általában alacsonyabb karbantartási költségekre és jóval alacsonyabb "üzemanyag-kiadásokra" számíthatnak. A Nissan és a 4R technológia esetében az elektromos autók tulajdonosai tudják, hogy a régi autójuk akkumulátora később jelentős eszköz lehet. Azáltal, hogy keresletet mutat a hasznos élettartamát meghaladó akkumulátorok iránt, a 4R még jobban csökkenti az elektromos járművek teljes élettartamra vetített költségeit. A tulajdonosoknak nem, mint selejt kell eladniuk a régi autójukat, hanem sokkal nagyobb értéket kaphatnak az akkumulátorért, ami magasabb életciklus-megtérülést eredményez a korábbi beruházáson.