Alacsonyabb fogyasztás, kevesebb károsanyag-kibocsátás, csendesebb autózás: új forradalmi e-POWER hajtáslánc a Nissan Qashqai-ban
2025. június 26.
4,5 l/100 km üzemanyag-hatékonysággal és 102 g/km CO₂-kibocsátással az új e-POWER hajtáslánccal szerelt Qashqai a legjobb ezen mutatók terén a C-SUV szegmensben.
5,6 dB-es zajcsökkentéssel közelíti a tisztán elektromos járműveknél megszokott utazási élményt.
Az akár 1200 km-es (WLTP) hatótávolságot kínáló új e-POWER-t úgy tervezték, hogy vonzó alternatívát kínáljon az ügyfelek számára a hagyományos belső égésű motorokról az elektromos meghajtásra.
Az e-POWER hajtáslánc ötvözi a tisztán elektromos járművek nyújtotta vezetési élményt a belső égésű motorok kényelmével – a benzinmotor az akkumulátort tölti, az így előállított energiával pedig az elektromos motor hajtja a kerekeket.
Az új e-POWER először a Nissan Qashqai crossoverben mutatkozik be Európában, 2025 szeptemberétől.
Párizs, FRANCIAORSZÁG (2025.06.26., csütörtök): Közel egy évtizeddel a világpremierje után, a Nissan bemutatja egyedülálló e-POWER technológiájának továbbfejlesztett változatát.
Az e-POWER-t, amelyet négy évvel ezelőtt mutattak be először a régióban, úgy fejlesztették ki, hogy az elektromos meghajtás adta vezetési élményt külső töltés szükségessége nélkül nyújtsa - ötvözve az elektromos autók azonnali, könnyed gyorsulását és kifinomultságát, a hagyományos belső égésű motorok mindennapi kényelmével.
Ezt, a következő generációs e-POWER rendszert átfogóan újratervezték, a még jobb üzemanyag-hatékonyság, az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás és a magasabb szintű finomhangolás érdekében. Az új e-POWER még simábbá teszi az átmenetet az üzemanyagról a kibocsátásmentesség irányába.
A dízel hatótávolsága és kényelme, az elektromos autók kifinomultságával és gyors reagálóképességével.
Az e-POWER működésének középpontjában egy egyedülálló elv áll, amely valódi előnyöket biztosít az ügyfelek számára: a benzinmotort csak az elektromos áram előállítására használja, amely közvetlenül az elektromos motorhoz kerül, ami hajtja a kerekeket, és szükség esetén az akkumulátort is tölti.
A hagyományos hibridekkel ellentétben itt nincs bonyolult sebességváltó és tengelykapcsoló, amely a benzin és az elektromos energia kombinálásával hajtja a kerekeket, így a reakció azonnali, az erőkifejtés pedig mindig egyenletes, akárcsak egy elektromos autó esetében. Az e-POWER regeneratív fékrendszere az EV-khez hasonlóan a mozgási energiát elektromos energiává alakítja át, amelyet visszatáplál az akkumulátorba.
Az új, továbbfejlesztett e-POWER a teljesítmény, az EV-szerű kifinomultság és a valós üzemanyag-hatékonyság kategóriavezető egyensúlyát nyújtja - a hagyományos belső égésű motorral hajtott járművek hatótávolságával és kényelmével.
Az új e-POWER minden kulcsfontosságú mutató esetében jelentős előrelépést jelent:
Üzemanyag-fogyasztás: 4,5 l/100 km-re csökkent (WLTP) - a szegmens legjobb értéke, ami potenciálisan 1 200 km-es hatótávolságnak felel meg.
A CO₂-kibocsátás 116 g/km-ről 102 g/km-re csökkent, ami 12%-os javulást jelent a jelenlegi változathoz képest.
Utastéri zaj: az előző generációhoz képest akár 5,6 dB-rel csökkentett zajszint - EV-szerű kifinomultságot kínálva.
+10 kW-os teljesítménynövelés Sport üzemmódban - ami élénkebb és magával ragadóbb vezetési élményt eredményez.
Teljes körű változások a motortérben
Az új e-POWER középpontjában, egy új fejlesztésű, 5 az 1-ben moduláris hajtásláncegység áll, amely a motort, a generátort, az invertert, a reduktort és a teljesítménynövelőt, egy kompakt és könnyebb csomagba egyesíti. A motor beállításának és hangszigetelésének fejlesztésével együtt, a rendszer csökkenti a zajszintet és a terhelés alatti rezgést. Bár az alkatrészeket alaposan áttervezték, a motor legnagyobb teljesítménye 150 kW, az akkumulátor pedig változatlanul 2,1 kWh.
Annak ellenére, hogy a motor ugyanaz a háromhengeres 1,5 literes turbós kivitel, mint a leköszönő változaté, a teljesen új verzió az e-POWER-hez van kalibrálva. A Nissan saját fejlesztésű, STARC égési koncepcióját alkalmazza, amely a hengeren belüli égés stabilizálásával javítja a termikus hatékonyságot - így a motor alacsonyabb fordulatszámon csendesebben és hatékonyabban működik. Új, nagyobb turbó került beépítésre, míg az új végáttétel 200 fordulat/perces csökkentést tesz lehetővé, az autópályás vezetés alacsonyabb fordulatszámainál, ami hozzájárul a mérsékeltebb általános zajszinthez.
Az előző változatban megtalálható, változó sűrítési arányú technológiát a motor többi változtatása feleslegessé tette.
A 0W16 kenőolajra való áttérés további motorhatékonyságot eredményezett, csökkentve a belső súrlódást. A tulajdonosok értékelni fogják az új, hosszabb szervizintervallumokat is, amelyek 15 000 km-ről 20 000 km-re nőttek.
Az e-POWER rendszer összes változtatásának nettó eredménye, hogy akár 16%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást mutatnak az ezzel szerelt járművek valós körülmények között, és 14%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást autópályán, a jelenlegi generációhoz képest.
David Moss, a Nissan AMIEO regionális kutatási és fejlesztési részlegének vezető alelnöke szerint "az e-POWER új verziója tükrözi mindazt, amit az európai piacra tervezett, elektromos meghajtási rendszerek fejlesztése során tanultunk. Elemeztük, hogy mi működött a korábbi generációinkban, mi tetszett leginkább az ügyfeleknek, és újraterveztük a felépítését, hogy maximális hatékonyságot, alacsonyabb károsanyag-kibocsátást és csendesebb, kifinomultabb meghajtást biztosítsunk - mindezt, a dízelüzemű járművekével azonos teljesítmény mellett. Büszkék vagyunk arra, hogy az új e-POWER most már a kategória legjobb üzemanyag-hatékonyságát és károsanyag-kibocsátását kínálja.”
Az új e-POWER, teljes tankos, 1200 km-es elméleti hatótávolságával, messzebbre jut, mint sok hagyományos plug-in hibrid - a töltőkábel vagy a teljes feltöltésre való várakozás nélkül.
Egy kényelmes lépés az elektromobilitás felé
Sok vezető számára a teljesen elektromos járműre való átállás még mindig kérdéseket vet fel a töltéssel, a hatótávolsággal, az infrastruktúrával és a bevett szokások megváltoztatásával kapcsolatban. Itt jön a képbe az e-POWER.
Az új e-POWER teljesen elektromos meghajtásával és a plug-in követelmények nélkül egyértelmű, magabiztos lépést kínál az elektromobilitás felé - az EV-k egyenletes teljesítményét és azonnali reakcióját a belső égésű motorok megszokott hatótávolságával és kényelmével kombinálva. Az elektromos hajtás élményét nyújtja, a feltételezett kihívások nélkül, megcáfolva az általános tévhiteket az elektromobilitással kapcsolatban, amelyek még mindig visszatartanak néhány vezetőt a teljesen elektromos hajtásláncra való átállástól.
Mivel a belső égésű motor soha nem hajtja a kerekeket, a vezetési élmény a teljesen elektromos járműveknél megszokott, nincs sebességváltás, nincs teljesítménykésés, és alacsony sebességnél minimális a motorzaj. Az akkumulátoros elektromos járművekkel ellentétben azonban, a jármű feltöltése bármelyik benzinkúton megtörténhet.
Az e-POWER, a váltás bonyolultságának megszüntetésével valódi alternatívát kínál az elektromos átállásra: az ügyfelek számára az elektromos mobilitás előnyeit nyújtja, a belső égésű motoroknál megszokott kényelemmel.
Clíodhna Lyons, a Nissan AMIEO termék- és szolgáltatástervezésért felelős regionális alelnöke úgy gondolja, hogy "az e-POWER ezen generációja tükrözi a vásárlóink meglátásait és a Nissan elektromos hajtásláncokkal kapcsolatos elképzeléseit. Az e-POWER ígéretét továbbviszi azáltal, hogy sokkal jobb hatékonyságot biztosít bármiféle kompromisszum nélkül a teljesítmény terén. A legjobb üzemanyag-hatékonyság és hatótávolság - még autópályán is – a kellemes, kifinomult, mindennapi EV vezetési élmény mellett. Mindezt anélkül, hogy megváltoztatná a hagyományos belsőégésű járművek mellett megszokott életmódunkat. Minden eddiginél jobban képviseli ügyfeleink számára a zökkenőmentes átmenetet, a teljesen elektromos hajtás felé, és elektromobilitási stratégiánk egyik alappillérévé vált."
Az új e-POWER 2025 szeptemberétől érkezik a piacvezető Qashqai-hoz
A Qashqai emellett továbbfejlesztett integrált technológiai funkciókkal is rendelkezik majd, többek között a Google beépített infotainment szolgáltatásával, amely hozzáférést biztosít a Google Maps, az Assistant és a Play Store szolgáltatásaihoz. Az új funkciók közé tartozik a Google Assistanttal történő hangvezérlés, a Google Play-en keresztül további alkalmazásokhoz való hozzáférés, a tervezett úti célok időjárás-előrejelzése, valamint a Nissan Trip Stories - amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a NissanConnect Services alkalmazáson keresztül egyszerűen rögzítsék és megosszák kedvenc utazásaikat.
A további technológiai fejlesztések közé tartoznak a továbbfejlesztett ProPILOT vezetőtámogató funkciók, például a hatékonyabb forgalomfigyelést és a környezeti információkat biztosító, több sávos autonóm vezetési rendszerek.
Mindemellett, az új e-POWER tulajdonosok alacsonyabb fenntartási költségre számíthatnak, a 15 000 km-ről, 20 000 km-re növelt szervizintervallumnak köszönhetően.
Az új e-POWER-rel szerelt Qashqai, amely a Nissan legmodernebb, az Egyesült Királyságban, Sunderlandben található gyárában készül, 2025 szeptemberétől lesz elérhető az európai piacokon. Az afrikai és óceániai bevezetés a rákövetkező hónapokban várható.