Minden adat egyöntetűsítés tárgya lehet.
Érezd az izgalmat: a Nissan bemutatja a nagy teljesítményű Ariya Nismo-t az elektromosautók világnapján
2024. szeptember 9.
- A NISMO visszatér Európába, és az Ariya NISMO vezeti be újra a márkát a piacra
- A Nissan, az Elektromosautók Világnapján fedi fel az új Ariya NISMO részleteit
- A hátborzongató élmény kiváltása érdekében az Ariya NISMO továbbfejlesztett gyorsulással, dinamikus felfüggesztéssel és megnövelt oldalirányú erővel érkezik
Párizs, FRANCIAORSZÁG (2024. szeptember 9.) – Ismerje meg az Ariya NISMO-t! Karcsú, fürge és teljesen elektromos, és egyértelműen csúcsteljesítményre tervezték. Az Elektromosautók Világnapjának tiszteletére, az Ariya NISMO készen áll arra, hogy meghódítsa az európai utakat, az e-4ORCE, 320 kW-os és 600 Nm nyomatékos változatával.
Az Ariya NISMO kitűnik a tömegből, egy olyan nagy teljesítményű, teljesen elektromos gépjárműként, ami nem köt kompromisszumokat. A NISMO modellek jól ismert gyorsaságát ötvözi a károsanyag-mentes vezetés élményével. A Nissan volt az, aki szikrát adott az elektromos autógyártásnak, és a legújabb modelljével, gyorsabb, izgalmasabb és biztonságos vezetést kínál olyan hajmeresztő élményt nyújtva, mely a teljesítmény és az elektromos mobilitással kapcsolatos elvárások határait feszegeti.
Az Ariya NISMO alapjait, a Nissan jól ismert NISMO öröksége adta, anélkül, hogy elvesztette volna japán gyökereit. Az Ariya e-4ORCE 87 kWh teljesítményét új szintre emeli a NISMO kivitel. Ez a modell a motorsport-technika legjavát ötvözi a Nissan ARIYA letisztult formatervével és belső kialakításával, hogy megszilárdítsa a NISMO mestermű státuszát.
APRÓLÉKOSAN MEGTERVEZVE A MEGDÖBBENTŐ TELJESÍTMÉNY ÉRDEKÉBEN
Az Ariya NISMO külső kialakítását aerodinamikai szempontból úgy tervezték, hogy a levegőben való könnyed siklás érzetét keltse. A vadászrepülőgépek által ihletett körvonala, meghosszabbított lökhárítója és hátsó légterelőjének köszönhetően az Ariya NISMO légellenállási mutatói 40%-al javultak, az alapmodellhez képest. Míg az alapmodell CL értéke 0.18, addig az Ariya NISMO CL értéke 0.11.
A NISMO széles kialakítása és alacsony súlypontja, valamint az iker hátsó diffúzor szakszerűen irányítja a levegő áramlását, így nagyobb leszorítóerőt biztosít. Ezen kívül a Formula E-ből inspirált spoilerek és légfüggönyök csökkentik a légellenállást az egyedi aero lemez és légcsatorna kialakításnak köszönhetően, egyenletes széláramlást generálva a jármű karosszériája mentén, és kiegyenesítve a légáramlást a hátsó gumiabroncsok előtt. Az Ariya NISMO a széria Ariya modellekhez képest szélesebb ajtóvégződéssel is rendelkezik, ami biztosítja az autó leszorítóerejének növelését, és a gumiabroncsok számára extra támasztékot biztosít.
Az Ariya NISMO modellekre szerelt Michelin Pilot Sport EV abroncsokat is úgy tervezték, hogy nagyobb szilárdságot és megbízhatóságot nyújtsanak a vezetőknek, nagyobb nyugalmat biztosítva ezzel. Az ENKEI „MAT Process” 20” felnik vékony küllőikkel és lapos tárcsáikkal csökkentik a légellenállást és mérsékelik a tengelyekre jutó terhelést. A felnik nagy lyukai segítik a levegő kiáramlását, stabilizálva az abroncsok hőmérsékletét, így azok még a forró aszfalton is hűvösek maradhatnak.
HAJMERESZTŐ SEBESSÉG: 0-100 KM/H ÖT MÁSODPERC ALATT
Az Ariya NISMO-t teljesítményre hangolták. A teljesen elektromos hajtású 87 kWh akkumulátoros, 320 kW/600 Nm teljesítményű modell mindössze 5 másodperc alatt képes felgyorsulni fel nulláról 100 km/h sebességre. A 80-120 km/h gyorsulást pedig mindössze 2,4 másodperc alatt teszi meg.
Az Ariya NISNO a legendás GT-R NISMO-nál is nagyobb kanyarodási és oldalirányú erőt biztosít. A jármű dinamikus felfüggesztése – aminek részét képzik a módosított rugók, stabilizátorok és lengéscsillapítók – a magas szinten kiegyensúlyozott futóművel együtt biztosítja a karosszéria mozgásának fokozott irányítását, amely a vezetők számára fokozott merevséget nyújt az úton való közlekedés során. A NISMO szervokormánya, a haladási sebességhez igazítja a kormányzás érzését, és a felfüggesztéssel szorosan együttműködve páratlan stabilitást biztosít.
Városi utazás során, alacsony sebességnél a kanyarodáshoz szükséges erőt a rendszer csökkenti, így a sofőr megerőltetés nélkül kanyarodhat. Ezzel szemben autópályán a kormányzás megkeményedik, így a rendszer semlegesebb, stabilabb érzést nyújt. A fékek hatékonyságát növelő i-Boosterrel kiegészítve a NISMO teljes izgalmát is átélhetjük, miközben megmarad a mozgékony és biztonságos érzés.
A jármű saját „NISMO üzemmóddal” is rendelkezik, amely egyenletes és finom gyorsulást biztosít. A vezetők zökkenőmentesen átkapcsolhatnak az Ariya NISMO alternatív „normál üzemmódba”, amely az autó erejének és egyszerűségének szakszerű kiegyensúlyozásával intuitív, dinamikus vezetést biztosít a sofőrök számára.
BIZALOM ÉS KONTROLL AZ e-4ORCE TECHNOLÓGIÁNK KÖSZÖNHETŐEN
Az Ariya NISMO technológiájának része az e-4ORCE rendszer, amit úgy módosítottak, hogy minden körülmények között teljes magabiztosságot nyújtson a vezetőnek. Ezt a technológiát kifejezetten a NISMO vásárlóinak tervezték, mely mind a négy keréken nagy teljesítményt biztosít, és mindeközben autentikus sportautós élményt nyújt.
Magas sebesség mellett a NISMO e-4ORCE módosítani tudja az alulkormányzottságat, miközben 12%-os vonalvezetési javulást nyújt az alap e-4ORCE technológiához képest. Ez a technológia izgalmas és dinamikus teljesítményt biztosít, miközben nagyfokú stabilitást és biztonságot nyújt az Ariya NISMO vezetői számára.
GYORSTÖLTÉS A ZAVARTALAN KALANDOKÉRT
Az Ariya NISMO 22 kW-os töltővel rendelkezik, ami egyedülálló a versenytársak között. Ez lehetővé teszi a gyorstöltést minden nyilvános AC (váltóáramú) töltőállomáson.
FIGYELEMREMÉLTÓ MERÉSZ, ELEGÁNS FORMATERV
Az Ariya NISMO széles és alacsonyra ültetett megjelenése garantáltan magára vonzza a tekinteteket. A repülőgépek szárnyaira hasonlító formaterv a lebegés érzését kelti vezetés közben. Az új ajtóformák és a csökkentett hézagok nemcsak az autó aerodinamikáját javítják, hanem növelik annak ergonómiáját is. A modell hátsó része a sima szobrok felületére emlékeztet, ami tovább erősíti az autó erőteljes megjelenését. A szélességben és hosszúságban meghosszabbított lökhárítók pedig hozzájárulnak a leszorítóerő növeléséhez, így a jármű fürgébbé válik.
A NISMO életérzés teljesen áthatja az egész járművet. Beszállva, az üléseken egyből a büszkén domborodó NISMO logót látjuk, és ez a logó világít a műszerfalon is. Kívülről sem rejti véka alá gyökereit az autó; a NISMO logó megtalálható a kerekeken, valamint az autó elején és hátulján is. Az Ariya kínálatának ez az izgalmas tagja négy új színben lesz kapható, beleértve a legújabb NISMO „Lopakodó szürke” színt, ami elsötétülő tetővel kapható. A színeket tovább fokozza a modell alsó peremén körbefutó élénk piros díszítés, amely még figyelemfelkeltőbbé varázsolja az egyébként is rendkívül elegáns modellt.
LUXUSRA TERVEZVE ÉS KÉNYELEMRE ÉPÍTVE
A teljesen új Ariya NISMO, aprólékosan újra gondolt belső terét, úgy tervezték az ülésektől kezdve, a belső anyagokig, hogy minden utasnak prémium élményt nyújtson. Az üléseket, melyeket velúrszerű anyaggal borítottak, kifejezetten sportos vezetéshez alakították ki, fokozott támasztást és testtartást biztosítva a kivételes vezetési élmény érdekében.
A NISMO szellemisége teljesen átjárja a belső teret. A kormánykeréken található piros varrások sportos és prémium érzetet keltenek az utasokban. Ezt az elegáns atmoszférát tovább fokozza a járműben használt fekete, nyitott pórusú fa textúra, amely kifinomult és modern megjelenést kölcsönöz. A Nissan már jól ismert, piros ANDON világítása nem csak hangulatteremtő, hanem tökéletesen megvilágítja a jármű belsejét.
A járművek értékesítését 2025 januárjára tervezik. Az Ariya NISMO minden európai piacon elérhető lesz, ahol az alapmodellt már értékesítik (kivéve Ciprus, Málta és Észak-Írország).
Elektromos motor típusa | EESM |
Akkumulátor kapacitás - Teljes/használható (kWh) |
91/87 |
Maximum nyomaték elől (Nm) | 300 |
Maximum nyomaték hátul (Nm) | 300 |
Maximum nyomaték vegyesen (Nm) | 600 |
Maximum teljesítmény (kW) | 320 |
Maximum teljesítmény (LE) | 429 |
Maximum teljesítmény (PS) | 435 |
Ellenállás-tényező | 0.3 |
Szélesség a tükrök nélkül (mm) | 1850 |
Szélesség a tükrökkel (mm) | 2172 |
Hosszúság (mm) | 4655 |
Magasság (mm) | 1660 |
Tengelytávolság (mm) | 2775 |
Nyomtáv elől (mm) | 1585 |
Nyomtáv hátul (mm) | 1585 |
Fékrendszer | EBA |
Elülső fék típusa | Szellőztetett lemez |
Hátsó fék típusa | Szellőztetett lemez |
Elülső felfüggesztés típusa | Független MacPherson rugóstag |
Hátsó felfüggesztés típusa | Többlengőkaros független hátsó felfüggesztés |