A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával
A Nissan színszakértői az Ariya előrehaladott technológiájából merítettek inspirációt, hogy prémium és futurisztikus színopciókat tartalmazó palettát hozzanak létre.
Két vadonatúj színt, Akatsuki Arany és Aurora Zöld, kifejezetten az Ariya számára alkottak meg
A szín előállítási osztályon eszközölt technológiai innovációk 25%-kal csökkentik a szén-dioxid kibocsátást: új vízalapú festék, amely lehetővé teszi, hogy alacsonyabb hőmérsékleten lehessen felvinni a festéket.
Új gyártási technológiák, Nissanokban még soha nem használt, mélyebb színek
PÁRIZS – A Nissan egy új korszak hajnalát jelöli az elektromos járműdizájn terén, hiszen bemutatja az Ariya tíz kültéri színből álló gazdag palettáját, melyet a kocsi erőteljes innovációs szellemisége és a jövő izgalma inspirált.
Az eMobilitás és a dizájn világának ötvözéséből születő változatos árnyalatokkal az Ariya futurisztikus, elektromosított dizájnjának technológiai érzete tükröződik vissza.
Az élénk színpaletta meghatározza az Ariya identitását, melyet a jövőbe mutató elektromos hajtáslánc, a legkorszerűbb online jelenlét és az előrehaladott vezetéstámogató funkciók inspiráltak.
Négy egyszínű és a hat kéttónusú opcióval a színportfólió az Ariya prémium megjelenését és érzetét hivatott felmagasztalni. Az egészben a legjobb, hogy ezek a pompás árnyalatok egy kiemelkedően fejlett, környezetvédelmi értelemben fenntartható színelőállító technológia segítségével kerülnek fel az autókra, mely 25 százalékkal csökkenti a szén-dioxid kibocsátást – ezáltal lényegesen leredukálja a zéró-emissziós jármű környezeti hatását.
Új színek az elektromos mobilitás új korszakához
Az új Ariya lehetőséget adott a szakértő színdizájn csapatoknak, hogy egy teljesen új identitást alkossanak a Nissan eMobilitásához.
A dizájn csapat az Ariya erejének, technológiájának és derűérzetének az esszenciáját volt hivatott bemutatni két példátlan színárnyalattal. Az Akatsuki Arany és Aurora zöld névre hallgató magával ragadó színeket kifejezetten a teljesen elektromos coupé crossover számára fejlesztették.
„A zsenialitás, amit a Nissan Ariya képvisel arra inspirált minket, hogy egy teljesen új gondolkozásmódot alkalmazzunk a színdizájnban.” állítja Lesley Busby, A Nissan Design Europe színmenedzsere.
„Az Ariya a Nissan elektromobilitási szakértelmének és az EV dizájn jövőjét illető erős szándéknyilatkozatának csúscspontja. Ezért keményen dolgoztunk, hogy valóban futurisztikus és technológia-vezérelt dizájn nyelvet mutassunk be a színeket illetően. Részletes elemeztük a szín lehetőségeket, hogy tökéletes párt alkossanak az Ariya innovatív személyiségével.” folytatta Lesley Busby.
A japán „hajnal” kifejezés által inspirálva az Akatsuki Arany feltűnő megjelenése a napfelkelte ragyogását imitálja, amivel a Nissan új márkaindentitásának kezdetét jelzi. Metál csillogása a rézhuzalok vonalvezetését idézi, mely a modell fejlett EV technológiája előtt tiszteleg.
Az Aurora Zöld a gyönyörű Sarki Fény jelenségről kapta nevét (aurora borealis), mely a sarkvidéken gyakori látvány. A különböző tónusok kifinomult egyvelegének köszönhetően a szín nézőponttól függően zöld és lila is lehet, mely az ámulat és kíváncsiság érzetét kelti.
Technológiai innováció a színekben
Az innováció szellemében tovább haladva az Ariya egy teljesen új részletgazdagsági szintet mutat be az elérhető árnyalatokat illetően, melyet csúcstechnológiás színelőállítási gyártási módszerrel hoztak létre.
A Gyöngyház Fekete szívében egy teljesen új pigment található, melyet azért fejlesztettek, hogy kiemelje a festék mélységét és egy gazdag, különleges megjelenést biztosítson.
Kiemelkedően fejlett előállítási technikákat alkalmaztak annak érdekében, hogy komplex, tiszta és erőteljes kompozíciót hozzanak létre a Gyöngyház Fehér esetében, mely több ragyogást és tisztaságot kínál, mint bármilyen korábbi Nissan jármű. A kéttónusú megjelenés egy kontrasztos fekete tetővel teljes, a vadonatúj pigmentet használva korábban még nem látott mélységi szint eléréséhez.
Lesley Busby megjegyezte: „Tudjuk, hogy a járműtulajdonosok számára a fekete és fehér színek a legnépszerűbbek Európában és világszinten egyaránt. Az Ariya esetében a színgazdagság új szintjét mutattuk be prémium burkolattal ezen vásárlói kedvencek értelmében. Izgatottan várjuk, hogy lássuk, ahogy a vásárlók megtapasztalják a Nissan színdizájnjának új korszakát a színpalettán látott minőséggel és kidolgozottsággal kombinálva.”
Fenntartható termelési technikák
A technológiai innováció a színgyártási osztály fenntarthatóságának fejlesztésében is szerepet játszott. A Nissan bevezetett egy vízalapú festéket, mely lehetővé teszi a színek alacsonyabb hőmérsékleten történő felvitelét, ez pedig biztosítja, hogy az autó minden részét egyidőben lehessen lefesteni. Ez korszerűsíti a teljes felviteli folyamatot, 25 százalékkal csökkentve a szén-dioxid kibocsátást.
További anyagok:
A nissan.hu-n lehet részletesebben megnézni a színeket egy 360°-os interaktív felületen,
Készült egy rövid videó a színekről
A modell színdizájntörténetét taglaló kulisszák mögötti videóanyag, angol nyelven itt érhető el
Aki szeretne elsőként értesülni a legfrissebb hírekről az Ariyaval kapcsolatba, az itt iratkozhat fel. Eddig 29 000 ember fejezte ki érdeklődését.