- Több mint másfél millió ügyfél csatlakozott a Nissanhoz jellegzetes Crossoverének 10 éves jelenléte óta.
- A Nissan mérnökei, dizájnerei és termék tervező csapata idézi fel az eredeti és úttörőnek számító JUKE fejlesztésének emlékeit
- A Nissan folytatja a vezetési élmény fokozását Európa szerte a második generációs JUKE-kal.
A Nissan a JUKE 10 éves sikerét ünnepli. Az úttörőnek számító Crossover mögött álló csapatok beszámolója.
- Több mint másfél millió ügyfél csatlakozott a Nissanhoz jellegzetes Crossoverének 10 éves jelenléte óta.
- A Nissan mérnökei, dizájnerei és termék tervező csapata idézi fel az eredeti és úttörőnek számító JUKE fejlesztésének emlékeit
- A Nissan folytatja a vezetési élmény fokozását Európa szerte a második generációs JUKE-kal.
- Több mint másfél millió ügyfél csatlakozott a Nissanhoz jellegzetes Crossoverének 10 éves jelenléte óta.
- A Nissan mérnökei, dizájnerei és termék tervező csapata idézi fel az eredeti és úttörőnek számító JUKE fejlesztésének emlékeit
- A Nissan folytatja a vezetési élmény fokozását Európa szerte a második generációs JUKE-kal.
Párizs, Franciaország (2020. noktóber 14.) 2010-ben a Nissan bevezette ezt a merőben új modellt, a JUKE kompakt Crossovert az európai autópiacra. A piacon semmi nem volt ehhez fogható. Merész, jellegzetes dizájnjával, az energia és a sportosság ötvözete volt, akkoriban egy üdítő alternatíva volt a hagyományos választási lehetőségek között. A bevezetést követő években az eladások nagy mértékben felülmúlták a Nissan eredeti elképzeléseit. A versenytársak megjelenése után is, a JUKE maradt a referencia a piac ezen szegmensében és meghaladta az 1,5 milliós eladást mire a második generációs JUKE 2019 októberében megérkezett.
A JUKE legújabb generációja elődje sok attribútumát őrzi, de meg is haladja azt, prémium vezetési élményhez és intelligens online kapcsolódáshoz juttatva vezetőjét.
Jellegzetes „személyiségét” fokozza a kifinomult színpaletta és a perszonalizációk nagyobb választéka, a 15 két-tónusú színkombináció, mely magában foglalja az ismertető jegynek számító Fuji Naplemente Vöröst és a legnépszerűbb két-tónusú kombinációt, a Gyöngyház Fehéret fekete tetővel.
Az alapjaiban új és úttörő JUKE 10 éves évfordulójának alkalmából azok a résztvevők, akiknek kulcsszerepük volt a dizájn tervezésben és a kivitelezésben, felelevenítik és saját szavaikkal mesélik el az akkori élményeiket.
Párizs, Franciaország (2020. noktóber 14.) 2010-ben a Nissan bevezette ezt a merőben új modellt, a JUKE kompakt Crossovert az európai autópiacra. A piacon semmi nem volt ehhez fogható. Merész, jellegzetes dizájnjával, az energia és a sportosság ötvözete volt, akkoriban egy üdítő alternatíva volt a hagyományos választási lehetőségek között. A bevezetést követő években az eladások nagy mértékben felülmúlták a Nissan eredeti elképzeléseit. A versenytársak megjelenése után is, a JUKE maradt a referencia a piac ezen szegmensében és meghaladta az 1,5 milliós eladást mire a második generációs JUKE 2019 októberében megérkezett.
A JUKE legújabb generációja elődje sok attribútumát őrzi, de meg is haladja azt, prémium vezetési élményhez és intelligens online kapcsolódáshoz juttatva vezetőjét.
Jellegzetes „személyiségét” fokozza a kifinomult színpaletta és a perszonalizációk nagyobb választéka, a 15 két-tónusú színkombináció, mely magában foglalja az ismertető jegynek számító Fuji Naplemente Vöröst és a legnépszerűbb két-tónusú kombinációt, a Gyöngyház Fehéret fekete tetővel.
Az alapjaiban új és úttörő JUKE 10 éves évfordulójának alkalmából azok a résztvevők, akiknek kulcsszerepük volt a dizájn tervezésben és a kivitelezésben, felelevenítik és saját szavaikkal mesélik el az akkori élményeiket.
Párizs, Franciaország (2020. noktóber 14.) 2010-ben a Nissan bevezette ezt a merőben új modellt, a JUKE kompakt Crossovert az európai autópiacra. A piacon semmi nem volt ehhez fogható. Merész, jellegzetes dizájnjával, az energia és a sportosság ötvözete volt, akkoriban egy üdítő alternatíva volt a hagyományos választási lehetőségek között. A bevezetést követő években az eladások nagy mértékben felülmúlták a Nissan eredeti elképzeléseit. A versenytársak megjelenése után is, a JUKE maradt a referencia a piac ezen szegmensében és meghaladta az 1,5 milliós eladást mire a második generációs JUKE 2019 októberében megérkezett.
A JUKE legújabb generációja elődje sok attribútumát őrzi, de meg is haladja azt, prémium vezetési élményhez és intelligens online kapcsolódáshoz juttatva vezetőjét.
Jellegzetes „személyiségét” fokozza a kifinomult színpaletta és a perszonalizációk nagyobb választéka, a 15 két-tónusú színkombináció, mely magában foglalja az ismertető jegynek számító Fuji Naplemente Vöröst és a legnépszerűbb két-tónusú kombinációt, a Gyöngyház Fehéret fekete tetővel.
Az alapjaiban új és úttörő JUKE 10 éves évfordulójának alkalmából azok a résztvevők, akiknek kulcsszerepük volt a dizájn tervezésben és a kivitelezésben, felelevenítik és saját szavaikkal mesélik el az akkori élményeiket.
Első fejezet: bátor kezdet
“Mindenki el volt ámulva… Egy bátor kezdetről beszéltek”
Alfonso Albaisa,akkor Nissan Design Europe Alelnök, most Globális Dizájn Senior Alelnök, Nissan Motor Limited:
Példa nélküli volt. Az ablakon kitekintve, azt láttuk, hogy nem volt referencia a piacon, amiből dolgozhatnánk viszont a kreatív magvak azonnal és erőteljesen szárba szökkentek. Tudtuk, hogy alapjaiban szeretnénk valami mást alkotni, nem csak egy kisebb QASHQAI-t.
Hogy a piacon is leteszteljük az általunk kiválasztott dizájnt, bemutattuk a Qazanza koncepció autót 2009-ben, és a reakciók visszaigazolták a megérzésünket.
A merész dizájnnal, egy új autó kultúrát alkottunk egy olyan területen, ami korábban példátlannak számított. Ennek az új kultúrának a születése és a fejlődése volt igazán izgalmas. A vállalat és a kollégák, leginkább ennek az új, ismeretlen világnak a felfedezésével kapcsolatban voltak lelkesek, mondhatni érzelmileg kötődtek ehhez a folyamathoz.
Emanuele Berlenghi, akkor JUKE Regionális Termék Manager, Nissan Europe, most Termék Marketing Igazgató, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.
A QASHQAI sikere Európában adott az európai szervezetnek egyfajta magabiztosságot, hogy merész legyen a JUKE-kal kapcsolatban. Több szabadságunk volt, hogy fejlesszünk egy terméket. Ez volt a kiindulási alap. Az mondtuk, hogy meg kell ismételnünk a QASHQAI sikerességét, de ezúttal a kisautó szegmensben. Viszont abban mindnyájan egyet értettünk, hogy nem csak másolatot szeretnénk. A nagy kihívás az európai csapat számára az volt, hogy kitalálja a megfelelő koncepciót, és egy újszerű termékajánlattal álljon elő a piacon.
Lesley Busby, akkor Szín Dizájner, Nissan Design Europe, most Senior Szín Manager, Nissan Design Europe:
Arra emlékszem, hogy nézegettem illetve hasonlítgattam a Qazanza koncepció autót a QASHQAI-hoz. A QASHQAI is különlegesnek, „frissnek” tűnt, a Qazanza koncepció autó viszont feltűnőnek és merőben másnak nézett ki a megszokotthoz képest.
Matthew Weaver, akkor Senior Külső Dizájner, Nissan Design Europe, most Alelnök, Nissan Design Europe:
Tisztán emlékszem a Qazanza koncepció autó fogadtatására 2009-ben a Genfi Nemzetközi Autó Kiállításon. Azt mondtuk az újságíróknak, hogy egy új irányban indultunk el – hogy felkészüljünk a váratlanra. Nem igazán hittek nekünk.
Végül egy évvel később, 2010-ben bemutattuk a sorozatgyártású autót is a világnak. Az emberek el voltak ámulva. A Nissan JUKE megérkezett és vele valami különleges született.
Első fejezet: bátor kezdet
“Mindenki el volt ámulva… Egy bátor kezdetről beszéltek”
Alfonso Albaisa,akkor Nissan Design Europe Alelnök, most Globális Dizájn Senior Alelnök, Nissan Motor Limited:
Példa nélküli volt. Az ablakon kitekintve, azt láttuk, hogy nem volt referencia a piacon, amiből dolgozhatnánk viszont a kreatív magvak azonnal és erőteljesen szárba szökkentek. Tudtuk, hogy alapjaiban szeretnénk valami mást alkotni, nem csak egy kisebb QASHQAI-t.
Hogy a piacon is leteszteljük az általunk kiválasztott dizájnt, bemutattuk a Qazanza koncepció autót 2009-ben, és a reakciók visszaigazolták a megérzésünket.
A merész dizájnnal, egy új autó kultúrát alkottunk egy olyan területen, ami korábban példátlannak számított. Ennek az új kultúrának a születése és a fejlődése volt igazán izgalmas. A vállalat és a kollégák, leginkább ennek az új, ismeretlen világnak a felfedezésével kapcsolatban voltak lelkesek, mondhatni érzelmileg kötődtek ehhez a folyamathoz.
Emanuele Berlenghi, akkor JUKE Regionális Termék Manager, Nissan Europe, most Termék Marketing Igazgató, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.
A QASHQAI sikere Európában adott az európai szervezetnek egyfajta magabiztosságot, hogy merész legyen a JUKE-kal kapcsolatban. Több szabadságunk volt, hogy fejlesszünk egy terméket. Ez volt a kiindulási alap. Az mondtuk, hogy meg kell ismételnünk a QASHQAI sikerességét, de ezúttal a kisautó szegmensben. Viszont abban mindnyájan egyet értettünk, hogy nem csak másolatot szeretnénk. A nagy kihívás az európai csapat számára az volt, hogy kitalálja a megfelelő koncepciót, és egy újszerű termékajánlattal álljon elő a piacon.
Lesley Busby, akkor Szín Dizájner, Nissan Design Europe, most Senior Szín Manager, Nissan Design Europe:
Arra emlékszem, hogy nézegettem illetve hasonlítgattam a Qazanza koncepció autót a QASHQAI-hoz. A QASHQAI is különlegesnek, „frissnek” tűnt, a Qazanza koncepció autó viszont feltűnőnek és merőben másnak nézett ki a megszokotthoz képest.
Matthew Weaver, akkor Senior Külső Dizájner, Nissan Design Europe, most Alelnök, Nissan Design Europe:
Tisztán emlékszem a Qazanza koncepció autó fogadtatására 2009-ben a Genfi Nemzetközi Autó Kiállításon. Azt mondtuk az újságíróknak, hogy egy új irányban indultunk el – hogy felkészüljünk a váratlanra. Nem igazán hittek nekünk.
Végül egy évvel később, 2010-ben bemutattuk a sorozatgyártású autót is a világnak. Az emberek el voltak ámulva. A Nissan JUKE megérkezett és vele valami különleges született.
Első fejezet: bátor kezdet
“Mindenki el volt ámulva… Egy bátor kezdetről beszéltek”
Alfonso Albaisa,akkor Nissan Design Europe Alelnök, most Globális Dizájn Senior Alelnök, Nissan Motor Limited:
Példa nélküli volt. Az ablakon kitekintve, azt láttuk, hogy nem volt referencia a piacon, amiből dolgozhatnánk viszont a kreatív magvak azonnal és erőteljesen szárba szökkentek. Tudtuk, hogy alapjaiban szeretnénk valami mást alkotni, nem csak egy kisebb QASHQAI-t.
Hogy a piacon is leteszteljük az általunk kiválasztott dizájnt, bemutattuk a Qazanza koncepció autót 2009-ben, és a reakciók visszaigazolták a megérzésünket.
A merész dizájnnal, egy új autó kultúrát alkottunk egy olyan területen, ami korábban példátlannak számított. Ennek az új kultúrának a születése és a fejlődése volt igazán izgalmas. A vállalat és a kollégák, leginkább ennek az új, ismeretlen világnak a felfedezésével kapcsolatban voltak lelkesek, mondhatni érzelmileg kötődtek ehhez a folyamathoz.
Emanuele Berlenghi, akkor JUKE Regionális Termék Manager, Nissan Europe, most Termék Marketing Igazgató, Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Co.
A QASHQAI sikere Európában adott az európai szervezetnek egyfajta magabiztosságot, hogy merész legyen a JUKE-kal kapcsolatban. Több szabadságunk volt, hogy fejlesszünk egy terméket. Ez volt a kiindulási alap. Az mondtuk, hogy meg kell ismételnünk a QASHQAI sikerességét, de ezúttal a kisautó szegmensben. Viszont abban mindnyájan egyet értettünk, hogy nem csak másolatot szeretnénk. A nagy kihívás az európai csapat számára az volt, hogy kitalálja a megfelelő koncepciót, és egy újszerű termékajánlattal álljon elő a piacon.
Lesley Busby, akkor Szín Dizájner, Nissan Design Europe, most Senior Szín Manager, Nissan Design Europe:
Arra emlékszem, hogy nézegettem illetve hasonlítgattam a Qazanza koncepció autót a QASHQAI-hoz. A QASHQAI is különlegesnek, „frissnek” tűnt, a Qazanza koncepció autó viszont feltűnőnek és merőben másnak nézett ki a megszokotthoz képest.
Matthew Weaver, akkor Senior Külső Dizájner, Nissan Design Europe, most Alelnök, Nissan Design Europe:
Tisztán emlékszem a Qazanza koncepció autó fogadtatására 2009-ben a Genfi Nemzetközi Autó Kiállításon. Azt mondtuk az újságíróknak, hogy egy új irányban indultunk el – hogy felkészüljünk a váratlanra. Nem igazán hittek nekünk.
Végül egy évvel később, 2010-ben bemutattuk a sorozatgyártású autót is a világnak. Az emberek el voltak ámulva. A Nissan JUKE megérkezett és vele valami különleges született.
Második fejezet: Fehér vászon
“Nem bírtunk leállni a lehetőségeken való gondolkozással.”
Matthew Weaver:
A JUKE tervezési folyamatában kulcsfontosságú volt a különféle inspirációs források használta. Egyik nap épp a vonaton voltam amikor eszembe jutott, hogy korábban láttam egy fiatal nőt micisapkában, melyen egy kövekkel kirakott koponya volt. Élénk pólót viselt, hajszálcsíkos blézerrel és sportcipővel. Eklektikus keveredés, de arra gondoltam, ha az embereknek nem kell idomulniuk, miért kellene az autóknak? Az eltérő jó, kitűnik. Pontosan ezt szerettük volna elérni a JUKE-kal is.
Jamie Maclean akkor Piacosíthatósági Mérnök, Nissan Technical Centre Europe, most Nismo Senior Termék Tervezési Manager, Nissan Motor Limited:
Teljesen tiszta lappal dolgoztunk indultunk neki a folyamatnak a termék tervező csapatokkal. Nem tudtuk abbahagyni a lehetőségeken való agyalást! A JUKE-ot úgy kellett megterveznünk, hogy ötajtós autóként lehessen használni, miközben annyira élvezetes vezetni, mint egy sportautót.
Második fejezet: Fehér vászon
“Nem bírtunk leállni a lehetőségeken való gondolkozással.”
Matthew Weaver:
A JUKE tervezési folyamatában kulcsfontosságú volt a különféle inspirációs források használta. Egyik nap épp a vonaton voltam amikor eszembe jutott, hogy korábban láttam egy fiatal nőt micisapkában, melyen egy kövekkel kirakott koponya volt. Élénk pólót viselt, hajszálcsíkos blézerrel és sportcipővel. Eklektikus keveredés, de arra gondoltam, ha az embereknek nem kell idomulniuk, miért kellene az autóknak? Az eltérő jó, kitűnik. Pontosan ezt szerettük volna elérni a JUKE-kal is.
Jamie Maclean akkor Piacosíthatósági Mérnök, Nissan Technical Centre Europe, most Nismo Senior Termék Tervezési Manager, Nissan Motor Limited:
Teljesen tiszta lappal dolgoztunk indultunk neki a folyamatnak a termék tervező csapatokkal. Nem tudtuk abbahagyni a lehetőségeken való agyalást! A JUKE-ot úgy kellett megterveznünk, hogy ötajtós autóként lehessen használni, miközben annyira élvezetes vezetni, mint egy sportautót.
Második fejezet: Fehér vászon
“Nem bírtunk leállni a lehetőségeken való gondolkozással.”
Matthew Weaver:
A JUKE tervezési folyamatában kulcsfontosságú volt a különféle inspirációs források használta. Egyik nap épp a vonaton voltam amikor eszembe jutott, hogy korábban láttam egy fiatal nőt micisapkában, melyen egy kövekkel kirakott koponya volt. Élénk pólót viselt, hajszálcsíkos blézerrel és sportcipővel. Eklektikus keveredés, de arra gondoltam, ha az embereknek nem kell idomulniuk, miért kellene az autóknak? Az eltérő jó, kitűnik. Pontosan ezt szerettük volna elérni a JUKE-kal is.
Jamie Maclean akkor Piacosíthatósági Mérnök, Nissan Technical Centre Europe, most Nismo Senior Termék Tervezési Manager, Nissan Motor Limited:
Teljesen tiszta lappal dolgoztunk indultunk neki a folyamatnak a termék tervező csapatokkal. Nem tudtuk abbahagyni a lehetőségeken való agyalást! A JUKE-ot úgy kellett megterveznünk, hogy ötajtós autóként lehessen használni, miközben annyira élvezetes vezetni, mint egy sportautót.
Harmadik fejezet: megkülönböztető formavilág
“A Nissan-nak benne van a szervezeti kultúrájában, hogy feszegesse a határokat, viszont ezúttal ezen is túlléptünk, és valami extrém dolgot szerettünk volna alkotni a JUKE-kal”
Lesley Busby:
A Nissan-nak benne van a szervezeti kultúrájában, hogy feszegesse a határokat, viszont ezúttal ezen is túlléptünk, és valami extrém dolgot szerettünk volna alkotni a JUKE-kal. A középső konzol például úgy lett megtervezve, hogy egy motorkerékpár üzemanyag tartályát imitálja, ezért a formája és a színe sportos és izgalmas érzéseket keltett. Általában nem jellemző az ilyen párosítás, viszont mi fel akartuk fedezni ezt az új szemléletet, és ki akartunk lépni a komfort zónából.
Matthew Weaver:
Valaki egyszer azt mondta, hogy az autó forma megalkotásának az a célja, hogy a lehető legkevesebb vonalból létrehozzunk egy fizikai formát. Számunkra a kihívás az volt, hogy egy olyan dizájnt rakjunk össze, amely funkcionális ugyanakkor magával ragadó.
Az eredmény: a JUKE figyelemfelkeltő és különleges lett, de mindennek megvolt a célja is egyben. Például megjelent egy különálló vonalvezetés az autó első sarkában, amely aztán egy kerékjárati ívvé alakult át. Az ilyen jellegű részletek azok, amelyek a JUKE-nak merész formát adtak, ugyanakkor természeténél fogva funkcionális is volt.
Harmadik fejezet: megkülönböztető formavilág
“A Nissan-nak benne van a szervezeti kultúrájában, hogy feszegesse a határokat, viszont ezúttal ezen is túlléptünk, és valami extrém dolgot szerettünk volna alkotni a JUKE-kal”
Lesley Busby:
A Nissan-nak benne van a szervezeti kultúrájában, hogy feszegesse a határokat, viszont ezúttal ezen is túlléptünk, és valami extrém dolgot szerettünk volna alkotni a JUKE-kal. A középső konzol például úgy lett megtervezve, hogy egy motorkerékpár üzemanyag tartályát imitálja, ezért a formája és a színe sportos és izgalmas érzéseket keltett. Általában nem jellemző az ilyen párosítás, viszont mi fel akartuk fedezni ezt az új szemléletet, és ki akartunk lépni a komfort zónából.
Matthew Weaver:
Valaki egyszer azt mondta, hogy az autó forma megalkotásának az a célja, hogy a lehető legkevesebb vonalból létrehozzunk egy fizikai formát. Számunkra a kihívás az volt, hogy egy olyan dizájnt rakjunk össze, amely funkcionális ugyanakkor magával ragadó.
Az eredmény: a JUKE figyelemfelkeltő és különleges lett, de mindennek megvolt a célja is egyben. Például megjelent egy különálló vonalvezetés az autó első sarkában, amely aztán egy kerékjárati ívvé alakult át. Az ilyen jellegű részletek azok, amelyek a JUKE-nak merész formát adtak, ugyanakkor természeténél fogva funkcionális is volt.
Harmadik fejezet: megkülönböztető formavilág
“A Nissan-nak benne van a szervezeti kultúrájában, hogy feszegesse a határokat, viszont ezúttal ezen is túlléptünk, és valami extrém dolgot szerettünk volna alkotni a JUKE-kal”
Lesley Busby:
A Nissan-nak benne van a szervezeti kultúrájában, hogy feszegesse a határokat, viszont ezúttal ezen is túlléptünk, és valami extrém dolgot szerettünk volna alkotni a JUKE-kal. A középső konzol például úgy lett megtervezve, hogy egy motorkerékpár üzemanyag tartályát imitálja, ezért a formája és a színe sportos és izgalmas érzéseket keltett. Általában nem jellemző az ilyen párosítás, viszont mi fel akartuk fedezni ezt az új szemléletet, és ki akartunk lépni a komfort zónából.
Matthew Weaver:
Valaki egyszer azt mondta, hogy az autó forma megalkotásának az a célja, hogy a lehető legkevesebb vonalból létrehozzunk egy fizikai formát. Számunkra a kihívás az volt, hogy egy olyan dizájnt rakjunk össze, amely funkcionális ugyanakkor magával ragadó.
Az eredmény: a JUKE figyelemfelkeltő és különleges lett, de mindennek megvolt a célja is egyben. Például megjelent egy különálló vonalvezetés az autó első sarkában, amely aztán egy kerékjárati ívvé alakult át. Az ilyen jellegű részletek azok, amelyek a JUKE-nak merész formát adtak, ugyanakkor természeténél fogva funkcionális is volt.
Negyedik fejezet: egy kihívást jelentő koncepció
“A JUKE annyira eltérő koncepciót jelentett mindnyájunk számára, hogy nem ígérkezett könnyű menetnek.”
Jamie Maclean:
A legnagyobb kihívások egyike az volt, hogy a JUKE dinamizmusát, irányíthatóságát és vezetési élményét a sportos stílushoz igazítsuk. 2006 júniusában kezdtük el a folyamatot. Az ötajtósoktól a sportautókig számos különböző járművet gyűjtöttünk össze és teszteltünk, hogy kiderítsük milyen karaktert szeretnénk megalkotni.
A JUKE annyira új és eltérő koncepciót jelentett mindnyájunk számára, hogy nem ígérkezett könnyű menetnek. Mindegyik csapat szembesült kihívásokkal, de azáltal, hogy megosztottuk egymással az ötleteinket és lelkesedésünket, megszületett egy vízió arról, hogy milyennek kellene a végeredménynek lennie. Ez az energia segítette hozzá a végső koncepciót a sikerhez.
Alfonso Albaisa:
A JUKE formavilága energiát sugárzott magából, és ez az energia izgatottság és elszántság formájában jelent meg a csapatban. Egyértelmű célunk volt, hogy a JUKE-ból valami nagyot alkossunk. Az emberek el akarták hinni, hogy minden dizájn elem, még a szokatlan középső konzol is átmegy a gyártáson. Ez volt számunkra a legnagyobb kihívás és számos kemény vita tárgyát képezte.
A kezdeti gyártást övező kérdések lezárása után, folytatódott a történet, és azt találtuk ki, hogy kompakt Crossover formula tradicionális határait tovább kellene feszegetni. Ekkor született meg a JUKE Nismo ötlete, ami egy kétségtelenül sportos verzió volt. Majd azt követően pedig megfogant egy már az őrület határát súroló ötlet is. A csúcs JUKE. Be akartuk tenni az autóba a Nissan legendás GT-R 550 lóerős hajtásláncát is.
Negyedik fejezet: egy kihívást jelentő koncepció
“A JUKE annyira eltérő koncepciót jelentett mindnyájunk számára, hogy nem ígérkezett könnyű menetnek.”
Jamie Maclean:
A legnagyobb kihívások egyike az volt, hogy a JUKE dinamizmusát, irányíthatóságát és vezetési élményét a sportos stílushoz igazítsuk. 2006 júniusában kezdtük el a folyamatot. Az ötajtósoktól a sportautókig számos különböző járművet gyűjtöttünk össze és teszteltünk, hogy kiderítsük milyen karaktert szeretnénk megalkotni.
A JUKE annyira új és eltérő koncepciót jelentett mindnyájunk számára, hogy nem ígérkezett könnyű menetnek. Mindegyik csapat szembesült kihívásokkal, de azáltal, hogy megosztottuk egymással az ötleteinket és lelkesedésünket, megszületett egy vízió arról, hogy milyennek kellene a végeredménynek lennie. Ez az energia segítette hozzá a végső koncepciót a sikerhez.
Alfonso Albaisa:
A JUKE formavilága energiát sugárzott magából, és ez az energia izgatottság és elszántság formájában jelent meg a csapatban. Egyértelmű célunk volt, hogy a JUKE-ból valami nagyot alkossunk. Az emberek el akarták hinni, hogy minden dizájn elem, még a szokatlan középső konzol is átmegy a gyártáson. Ez volt számunkra a legnagyobb kihívás és számos kemény vita tárgyát képezte.
A kezdeti gyártást övező kérdések lezárása után, folytatódott a történet, és azt találtuk ki, hogy kompakt Crossover formula tradicionális határait tovább kellene feszegetni. Ekkor született meg a JUKE Nismo ötlete, ami egy kétségtelenül sportos verzió volt. Majd azt követően pedig megfogant egy már az őrület határát súroló ötlet is. A csúcs JUKE. Be akartuk tenni az autóba a Nissan legendás GT-R 550 lóerős hajtásláncát is.
Negyedik fejezet: egy kihívást jelentő koncepció
“A JUKE annyira eltérő koncepciót jelentett mindnyájunk számára, hogy nem ígérkezett könnyű menetnek.”
Jamie Maclean:
A legnagyobb kihívások egyike az volt, hogy a JUKE dinamizmusát, irányíthatóságát és vezetési élményét a sportos stílushoz igazítsuk. 2006 júniusában kezdtük el a folyamatot. Az ötajtósoktól a sportautókig számos különböző járművet gyűjtöttünk össze és teszteltünk, hogy kiderítsük milyen karaktert szeretnénk megalkotni.
A JUKE annyira új és eltérő koncepciót jelentett mindnyájunk számára, hogy nem ígérkezett könnyű menetnek. Mindegyik csapat szembesült kihívásokkal, de azáltal, hogy megosztottuk egymással az ötleteinket és lelkesedésünket, megszületett egy vízió arról, hogy milyennek kellene a végeredménynek lennie. Ez az energia segítette hozzá a végső koncepciót a sikerhez.
Alfonso Albaisa:
A JUKE formavilága energiát sugárzott magából, és ez az energia izgatottság és elszántság formájában jelent meg a csapatban. Egyértelmű célunk volt, hogy a JUKE-ból valami nagyot alkossunk. Az emberek el akarták hinni, hogy minden dizájn elem, még a szokatlan középső konzol is átmegy a gyártáson. Ez volt számunkra a legnagyobb kihívás és számos kemény vita tárgyát képezte.
A kezdeti gyártást övező kérdések lezárása után, folytatódott a történet, és azt találtuk ki, hogy kompakt Crossover formula tradicionális határait tovább kellene feszegetni. Ekkor született meg a JUKE Nismo ötlete, ami egy kétségtelenül sportos verzió volt. Majd azt követően pedig megfogant egy már az őrület határát súroló ötlet is. A csúcs JUKE. Be akartuk tenni az autóba a Nissan legendás GT-R 550 lóerős hajtásláncát is.
Ötödik fejezet: Egy ambiciózus projekt
“Megváltoztattuk az emberek elvárásait a JUKE-kal kapcsolatban, de a JUKE Nismo és a JUKE-R, ami igazán feszegette a határokat”
Jamie Maclean:
A JUKE koncepcióval kapcsolatos a hozzáállásunk meglehetősen merész volt. Volt egy megkülönböztető személyisége és egy energikus jellege. Tovább akartunk lépni, és szerettünk volna valami különlegeset létrehozni, méghozzá egy izgalmas fordulattal a történetben. Ennek eredménye 2013-ban a JUKE Nismo verzió volt, amit aztán egy magasabb szintre emeltünk a JUKE Nismo RS-sel 2014-ben.
Ez minden tekintetben egy izgalmas projekt volt: nőtt a motor teljesítménye, sportos volt az autó viselkedése, és természetesen az autó kinézete is megváltozott. Ráadásul ilyen változás soha nem történt egy Crossoverrel korábban.
Satoru Tai, akkor Nissan Design Europe Alelnök, most Dizájn Igazgató, Nissan Motor Limited:
Ha a JUKE Nismo-val megleptük az embereket, a JUKE-R-ral kapcsolatosan minden várakozást felülmúltunk. A Nissan Design Europe részlegünknél, azt éreztük, hogy az a munkánk, hogy valami teljesen mást alkossunk, hogy az emberek várakozásait minden tekintetben felülmúljuk. Nemcsak az európaiak de a japán kollégák is hasonlóan szemlélték a projektet. Az volt a feladat, hogy tegyük bele a GT-R motorját, hajtásláncát és vezérlő egységeit egy teljesítményre optimalizált JUKE karosszériájába.
Egy hihetetlen dizájn kihívás volt, hogy összehozzuk ezt a két különböző világot, de végül sikerült legyártani egy feltűnő megjelenésű Crossovert egy szupersport autó teljesítményével.
Ötödik fejezet: Egy ambiciózus projekt
“Megváltoztattuk az emberek elvárásait a JUKE-kal kapcsolatban, de a JUKE Nismo és a JUKE-R, ami igazán feszegette a határokat”
Jamie Maclean:
A JUKE koncepcióval kapcsolatos a hozzáállásunk meglehetősen merész volt. Volt egy megkülönböztető személyisége és egy energikus jellege. Tovább akartunk lépni, és szerettünk volna valami különlegeset létrehozni, méghozzá egy izgalmas fordulattal a történetben. Ennek eredménye 2013-ban a JUKE Nismo verzió volt, amit aztán egy magasabb szintre emeltünk a JUKE Nismo RS-sel 2014-ben.
Ez minden tekintetben egy izgalmas projekt volt: nőtt a motor teljesítménye, sportos volt az autó viselkedése, és természetesen az autó kinézete is megváltozott. Ráadásul ilyen változás soha nem történt egy Crossoverrel korábban.
Satoru Tai, akkor Nissan Design Europe Alelnök, most Dizájn Igazgató, Nissan Motor Limited:
Ha a JUKE Nismo-val megleptük az embereket, a JUKE-R-ral kapcsolatosan minden várakozást felülmúltunk. A Nissan Design Europe részlegünknél, azt éreztük, hogy az a munkánk, hogy valami teljesen mást alkossunk, hogy az emberek várakozásait minden tekintetben felülmúljuk. Nemcsak az európaiak de a japán kollégák is hasonlóan szemlélték a projektet. Az volt a feladat, hogy tegyük bele a GT-R motorját, hajtásláncát és vezérlő egységeit egy teljesítményre optimalizált JUKE karosszériájába.
Egy hihetetlen dizájn kihívás volt, hogy összehozzuk ezt a két különböző világot, de végül sikerült legyártani egy feltűnő megjelenésű Crossovert egy szupersport autó teljesítményével.
Ötödik fejezet: Egy ambiciózus projekt
“Megváltoztattuk az emberek elvárásait a JUKE-kal kapcsolatban, de a JUKE Nismo és a JUKE-R, ami igazán feszegette a határokat”
Jamie Maclean:
A JUKE koncepcióval kapcsolatos a hozzáállásunk meglehetősen merész volt. Volt egy megkülönböztető személyisége és egy energikus jellege. Tovább akartunk lépni, és szerettünk volna valami különlegeset létrehozni, méghozzá egy izgalmas fordulattal a történetben. Ennek eredménye 2013-ban a JUKE Nismo verzió volt, amit aztán egy magasabb szintre emeltünk a JUKE Nismo RS-sel 2014-ben.
Ez minden tekintetben egy izgalmas projekt volt: nőtt a motor teljesítménye, sportos volt az autó viselkedése, és természetesen az autó kinézete is megváltozott. Ráadásul ilyen változás soha nem történt egy Crossoverrel korábban.
Satoru Tai, akkor Nissan Design Europe Alelnök, most Dizájn Igazgató, Nissan Motor Limited:
Ha a JUKE Nismo-val megleptük az embereket, a JUKE-R-ral kapcsolatosan minden várakozást felülmúltunk. A Nissan Design Europe részlegünknél, azt éreztük, hogy az a munkánk, hogy valami teljesen mást alkossunk, hogy az emberek várakozásait minden tekintetben felülmúljuk. Nemcsak az európaiak de a japán kollégák is hasonlóan szemlélték a projektet. Az volt a feladat, hogy tegyük bele a GT-R motorját, hajtásláncát és vezérlő egységeit egy teljesítményre optimalizált JUKE karosszériájába.
Egy hihetetlen dizájn kihívás volt, hogy összehozzuk ezt a két különböző világot, de végül sikerült legyártani egy feltűnő megjelenésű Crossovert egy szupersport autó teljesítményével.
Hatodik fejezet: Egy izgalmas jövő
“A JUKE eredeti a szó minden jelentésében. A Nissan nagyon jó abban, hogy eredetit alkot és szándékunkban áll ezt folytatni.”
Satoru Tai:
Mit jelent számunkra a JUKE? Szenvedélyt. Sok lelkes ember dolgozik a Nissannál és mindnyájan szenvedélyesen alkotunk újat és eltérőt. A merész dizájnjától az úttörő szellemiségéig a B-SUV szegmens megalkotásában, a JUKE eredeti a szó minden jelentésében. A Nissan nagyon jó abban, hogy eredetit alkot és szándékunkban áll ezt folytatni.
Epilógus
Marco Fioravanti, Termék Tervezési Alelnök, Nissan Automotive Europe
Az első JUKE sikerét követően, tudtuk, hogy a második generációs JUKE-nak még tovább kellett fokoznia a merészséget és a vásárlói élményeket.
Tovább dolgoztunk, hogy fenntartsuk ugyanazt a úttörő energiát, és tovább fejlesztettük azt, hogy ezúttal méginkább “felnőtt” legyen az autó. Ugyanolyan megkülönböztető, viszont tágasabb, egy fejlettebb Nissan Connect szórakoztató informatikai rendszere van, és a minőségérezt is szintet lépett. Ugyanakkor rendelkezésre állnak benne fejlett vezetéstámogatói rendszerek, mint például a ProPILOT. A JUKE egy minden aspektusában modern Nissan, ami folyamatos fejlődésen ment keresztül az évek alatt.
Amint közeledünk leleplezésének évfordulójához, egyre több JUKE-ot látok az utakon és szeretem az ügyfelek által választott két színtónusú lehetőségek változatosságát. Ez napi szintű bizonyíték arra, hogy az ügyfelek lelkesedéssel fogadták a második generációs JUKE-ot; az első generációnál ez a siker záloga volt. Erősen hiszem, hogy a JUKE egy gépjármű ikon. Azt a szenvedélyt testesíti meg, ami nálunk, a Nissannál jelen van.
Hatodik fejezet: Egy izgalmas jövő
“A JUKE eredeti a szó minden jelentésében. A Nissan nagyon jó abban, hogy eredetit alkot és szándékunkban áll ezt folytatni.”
Satoru Tai:
Mit jelent számunkra a JUKE? Szenvedélyt. Sok lelkes ember dolgozik a Nissannál és mindnyájan szenvedélyesen alkotunk újat és eltérőt. A merész dizájnjától az úttörő szellemiségéig a B-SUV szegmens megalkotásában, a JUKE eredeti a szó minden jelentésében. A Nissan nagyon jó abban, hogy eredetit alkot és szándékunkban áll ezt folytatni.
Epilógus
Marco Fioravanti, Termék Tervezési Alelnök, Nissan Automotive Europe
Az első JUKE sikerét követően, tudtuk, hogy a második generációs JUKE-nak még tovább kellett fokoznia a merészséget és a vásárlói élményeket.
Tovább dolgoztunk, hogy fenntartsuk ugyanazt a úttörő energiát, és tovább fejlesztettük azt, hogy ezúttal méginkább “felnőtt” legyen az autó. Ugyanolyan megkülönböztető, viszont tágasabb, egy fejlettebb Nissan Connect szórakoztató informatikai rendszere van, és a minőségérezt is szintet lépett. Ugyanakkor rendelkezésre állnak benne fejlett vezetéstámogatói rendszerek, mint például a ProPILOT. A JUKE egy minden aspektusában modern Nissan, ami folyamatos fejlődésen ment keresztül az évek alatt.
Amint közeledünk leleplezésének évfordulójához, egyre több JUKE-ot látok az utakon és szeretem az ügyfelek által választott két színtónusú lehetőségek változatosságát. Ez napi szintű bizonyíték arra, hogy az ügyfelek lelkesedéssel fogadták a második generációs JUKE-ot; az első generációnál ez a siker záloga volt. Erősen hiszem, hogy a JUKE egy gépjármű ikon. Azt a szenvedélyt testesíti meg, ami nálunk, a Nissannál jelen van.
Hatodik fejezet: Egy izgalmas jövő
“A JUKE eredeti a szó minden jelentésében. A Nissan nagyon jó abban, hogy eredetit alkot és szándékunkban áll ezt folytatni.”
Satoru Tai:
Mit jelent számunkra a JUKE? Szenvedélyt. Sok lelkes ember dolgozik a Nissannál és mindnyájan szenvedélyesen alkotunk újat és eltérőt. A merész dizájnjától az úttörő szellemiségéig a B-SUV szegmens megalkotásában, a JUKE eredeti a szó minden jelentésében. A Nissan nagyon jó abban, hogy eredetit alkot és szándékunkban áll ezt folytatni.
Epilógus
Marco Fioravanti, Termék Tervezési Alelnök, Nissan Automotive Europe
Az első JUKE sikerét követően, tudtuk, hogy a második generációs JUKE-nak még tovább kellett fokoznia a merészséget és a vásárlói élményeket.
Tovább dolgoztunk, hogy fenntartsuk ugyanazt a úttörő energiát, és tovább fejlesztettük azt, hogy ezúttal méginkább “felnőtt” legyen az autó. Ugyanolyan megkülönböztető, viszont tágasabb, egy fejlettebb Nissan Connect szórakoztató informatikai rendszere van, és a minőségérezt is szintet lépett. Ugyanakkor rendelkezésre állnak benne fejlett vezetéstámogatói rendszerek, mint például a ProPILOT. A JUKE egy minden aspektusában modern Nissan, ami folyamatos fejlődésen ment keresztül az évek alatt.
Amint közeledünk leleplezésének évfordulójához, egyre több JUKE-ot látok az utakon és szeretem az ügyfelek által választott két színtónusú lehetőségek változatosságát. Ez napi szintű bizonyíték arra, hogy az ügyfelek lelkesedéssel fogadták a második generációs JUKE-ot; az első generációnál ez a siker záloga volt. Erősen hiszem, hogy a JUKE egy gépjármű ikon. Azt a szenvedélyt testesíti meg, ami nálunk, a Nissannál jelen van.